Silnik Opel 1.4 16V VOLTEC A14XFL

4206
Silnik Opel 1.4 16V VOLTEC A14XFL

Napędy hybrydowe Opel / Stellantis są stosowane w samochodach marki

  • Opel
  • Chevrolet

Silnik Opel 1.4 16V VOLTEC o mocy 150KM z momentem obrotowym 370Nm znajdziemy pod maską Chevroleta Volt oraz Opla Ampera. W odróżnieniu od klasycznych hybryd głównym napędem jest tutaj bardzo mocny silnik elektryczny który wytwarza moc 111KW czyli 150KM. Jego głównym źródłem jest ogromny litowo-jonowy akumlator składający się z 288 ogniw ważący 190kg który jest wstanie zamagazynować 16 kWh energii. Ze względu na wielkość oraz rozmiar został umieszczony w tunelu środkowym auta przez co na tylnej kanapie mogą usiąść tylko dwie osoby. Może to być mankamentem lecz przez to umiejscowienie auto ma idealny środek ciężkości przez co świetnie trzyma się drogi oraz wpływa na lepszy komfort jazdy. Dodatkowo oprócz silnika elektrycznego pod maską znajdziemy prądnicę o mocy 55kW czyli 74KM której zadaniem jest wspomaganie silnika podczas jazdy na wyższych obrotach i działa jak drugi silnik elektryczny. Silnik został wyposażony w trzy sprzęgła oraz przekładnię planetarną której celem jest zespoleniem mocy dwóch źródeł napędów na koła przednie. Niewątpliwie największą zaletą są bardzo pojemne akumulatory które można naładować z gniazda elektrycznego o napięciu 230V w przeciągu 4 godzin !!! To pozwoli na przejechanie odcinka ponad 60km bez dodatkowego zasilnia silnika spalinowego co przekłada się na całkowity brak emitowania CO2.Prędkość maksymalną jaką może uzyskać Chevrolet Voltec to 160KM/h. Po przekroczeniu limitu energii elektrycznej do dyspozycji jest klasyczny silnik spalinowy 1.4 Ecotec o mocy 86KM to jednostka z wtryskiem wielopunktowym dobrze znana z pojazdów Opla który służy jako generator silników elektrycznych !!!! .Co ważne w momencie jazdy na silniku spalinowym auto dalej uzyskuje napęd elektryczny przez prądnicę która dostarcza energię do silnika elektrycznego.Przy niższych prędkościach energia jest dostarczana do silnika elektrycznego jak również do akumlatorów w których jest magazynowana aby zapewnić minimum naładowania.Również każde hamowanie jest powiązane z odzyskiwaniem energii co jest bardzo istotne i pozwala na szybsze doładowanie baterii.Producent daje 8 lat gwarancji lub 160.000 km na akumlatory oraz napęd Voltec. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić że jest to obecnie najbardziej ekonomiczny napęd  na rynku a korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1398 cm3

Zakres mocy: 86 KM

Moment obrotowy: 126 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 16 kWh

Zasięg silnika EV: 40-80 km

Moc silnika EV: 150 KM

Moment obrotowy EV: 370 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 150 KM

Moment obr. układu: 370 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom hałasu
  • niski poziom spalani
  • niski poziom emisji Co2
  • dobra dynamika

Wady

  • w razie awarii koszty obsługi

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.5L L, typ oleju: GM 5W30, wymiana po 30.000 lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami