Silniki Toyota - Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Wyświetleń: 6119
Silnik 1.8 VVT-i Hybrid 2ZR-FXE

Silniki Toyota

Toyota

Silnik 1.8 VVT-i Hybrid o mocy 99KM z maks. momentem obr. 142Nm miała zastosowanie w samochodach Toyota Auris,Pirus.Bazą jest jednostka benzynowa 1.8 16V Valvematic (2ZR-FAE) zespolona z napędem elektrycznym o mocy 82KM z maks.momentem.ober 207Nm co łącznie dało 136KM.Technologia jak jest wykorzystywana do napędu Hybrydowego to sprawdzony układ HSD/Hybrid Synergy Drive który jest stosowany od lat w Toyocie Pirus.Cały układ zespolony jest z automatyczną planetarną skrzynią biegów E-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV - electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać 2 kilometry z maksymalną prędkością do 50km/h.Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l .Dodatkowo Toyoty z tym napędem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Energia elektryczna jest czerpana z baterię niklowo-metalowo-wodorową o pojemności 4.4kWh.Pełną wartość baterii przewidziano na około 10 lat w późniejszym czasie ich wydajność może być nieco niższa. Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania lub jazdy na wolnych obrotach.Kolejnym rozwiązaniem jest wprowadzenie od 2012 roku wersję Toyoty Pirus Plug-in która ma możliwości ładowania silnika elektrycznego ze źródła z z zewnętrznego np. gniazda domowego 230V.Czas ładowania baterii trwa około 2-5 godziny a odległość jaka można pokonać na napędzie elektrycznym to granica 25km a maksymalną prędkość z jaką można się poruszać to 100km/h.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników sa bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerowa.Obecnie firma Toyota podpisała umowę z BMW na dostarczanie rozwiązań hybrydowych a w zamian otrzymała najnowszej generacji silnik diesla.

!Specyfikacja

Rodzaj układu:4-cylindrowy

Ilość zaworów:16

Typ wtrysku:wielopunktowy

+Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niskie spalanie

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok..

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Niezalecany do instalacji LPG

Średnia (głosów 3):
(8.4)
Trwałość
8.3/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
7.0/10
Głosy według opinii użytkowników:21

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 20

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Średnia:
(7.0)

Odradzam!

Toyota Auris 2 FL Kombi Executive30.05.2019
Opinia:Użytkowany od "nowego" 08.2015 do zeszłego tygodnia "prawie" ideał. Usterki przez ten okres: padły tarcze hamulcowe po 45 tyś km. Kamera cofania tuż przed zdarzeniem.
18.05.2019 pożar w komorze silnika (przetwornica) droga landowa w Niemczech, prędkość 75km/h, czas jazdy 9min od przerwy. Samochód spłonął doszczętnie. Jeżeli dotknie to kogokolwiek w tym kraju, musi się liczyć na astronomiczne koszty. Właściciel jest nękany przez ekoterrorystów. Znikoma ilość złomowisk ma ochotę dyskutować na temat składowania. Toyota przyjmuje akumulator trakcyjny pod warunkiem jego dostarczenia do firmy recyklingowej ( przesyłka ADR na koszt właściciela plus wybudowanie baterii z wraku 1,3 rbh - koszt 144 Euro. Dochodzą dodatkowe koszty służb ratowniczych oraz dodatkowe koszty "elektryka", który musi być w takim wypadku. Czy polecam...do tej pory byłem fanem Toyoty. Nie mogłem powiedzieć nic złego, no może na jakość wykonania auta. Teraz wszystkich przestrzegam, bo może to bardzo być droga zabawka.
Trwałość
5.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: 18 VVT-i 136KM

Rocznik / Przebieg: 2015

Średnie spalanie: 5.5 l/100km

Średnia:
(9.7)

Polecam!

Karol13.10.2018
Opinia:Użytkuję ten silnik od prawie 3 lat. Jest całkowicie bezawaryjny, auto ma przeglądy gwarancyjne do 15 tys. Dynamika bardzo dobra, bo pełna moc jest dostępna od razu. Zawsze można przełączyć tylko na benzynę i wtedy ma kopa przy wyprzedzaniu a potem znowu układ hybrydowy.I uwaga, producent pisze o spalaniu w cyklu mieszanym - 3,8 l. To jest prawda i łatwo osiągnąć taki wynik, mój rekord to 3,6 l na odcinku 85 km na trasie przez Góry Świętokrzyskie - asfalt, wiosna i słońce :) Nie znam lepszych rozwiązań silnikowych a jeździłem i benzyną i dieselem.
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
9.0/10

Odmiana silnika: Toyota Auris. Hybryda 1.8

Rocznik / Przebieg: 15 tys.

Średnie spalanie: 4.5 l/100km

Średnia:
(8.7)

Polecam!

zbyszek14.06.2018
Opinia:Olej zalecany to jest 0W-20
Silnik jest raczej do spokojnej jazdy.
Co do awaryjności to za mały mam na razie przebieg aby to ocenić. :)
Trwałość
10.0/10
Utrzymanie
10.0/10
Dynamika
6.0/10

Odmiana silnika: Prius 4 122 KM

Rocznik / Przebieg: 30000 / 2016

Średnie spalanie: 4 l/100km

Komentarze użytkowników

0 #1 Matthias 29.05.2019
Użytkowany od "nowego" 08.2015 do zeszłego tygodnia "prawie" ideał. Usterki przez ten okres: padły tarcze hamulcowe po 45 tyś km. Kamera cofania tuż przed zdarzeniem.
18.05.2019 pożar w komorze silnika (przetwornica) droga landowa w Niemczech, prędkość 75km/h, czas jazdy 9min od przerwy. Samochód spłonął doszczętnie. Jeżeli dotknie to kogokolwiek w tym kraju, musi się liczyć na astronomiczne koszty. Właściciel jest nękany przez ekoterrorystów. Znikoma ilość złomowisk ma ochotę dyskutować na temat składowania. Toyota przyjmuje akumulator trakcyjny pod warunkiem jego dostarczenia do firmy recyklingowej ( przesyłka ADR na koszt właściciela plus wybudowanie baterii z wraku 1,3 rbh - koszt 144 Euro. Dochodzą dodatkowe koszty służb ratowniczych oraz dodatkowe koszty "elektryka", który musi być w takim wypadku. Czy polecam...do tej pory byłem fanem Toyoty. Nie mogłem powiedzieć nic złego, no może na jakość wykonania auta. Teraz wszystkich przestrzegam, bo może to bardzo być droga zabawka.

Najnowsze komentarze

Matthias
29.05.2019
0
Użytkowany od "nowego" 08.2015 do zeszłego tygodnia "prawie" ideał. Usterki przez ten okres: padły tarcze hamulcowe po 45 tyś km. Kamera cofania tuż przed zdarzeniem.
18.05.2019 pożar w komorze silnika (przetwornica) droga landowa w Niemczech, prędkość 75km/h, czas jazdy 9min od przerwy. Samochód spłonął doszczętnie. Jeżeli dotknie to kogokolwiek w tym kraju, musi się liczyć na astronomiczne koszty. Właściciel jest nękany przez ekoterrorystów. Znikoma ilość złomowisk ma ochotę dyskutować na temat składowania. Toyota przyjmuje akumulator trakcyjny pod warunkiem jego dostarczenia do firmy recyklingowej ( przesyłka ADR na koszt właściciela plus wybudowanie baterii z wraku 1,3 rbh - koszt 144 Euro. Dochodzą dodatkowe koszty służb ratowniczych oraz dodatkowe koszty "elektryka", który musi być w takim wypadku. Czy polecam...do tej pory byłem fanem Toyoty. Nie mogłem powiedzieć nic złego, no może na jakość wykonania auta. Teraz wszystkich przestrzegam, bo może to bardzo być droga zabawka.