Silnik VW 3.0 V6 TDI e-tron EA897 CVZA

2173
Silnik VW 3.0 V6 TDI e-tron EA897 CVZA

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Silnik Volkswagen 3.0 V6 TDI e-tron Hybrid od 2016 roku ma zastosowanie w modelu Audi Q7, jest pierwszą na świecie jednostka sześciocylindrową u układzie hybrydowym. Bazą wspólnego napędu jest sprawdzona jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim Coomno Rail 3.0 V6 TDI o mocy wyjściowej 258KM z maks.momentem 600Nm,współpracujący z silnikiem elektrycznym który generował moc 128KM i 350Nm co wspólnie dało 373KM i 700Nm .Ponieważ jest to Hybryda typu Plug-in użytkownik ma  możliwość naładowania baterii przez gniazdo 230V w czasie 8 godzin lub z gniazda przemysłowego w niespełna 2,5 godzin !!!




Trzeba również pamiętać że tego typu rozwiązanie ma również swoje minusy,mianowicie hybryda typy plug-in znacznie ogranicza odzyskiwanie mocy podczas hamowania jak to ma miejsce w klasycznych hybrydach.Przez takie rozwiązanie użytkownik podczas jazdy np.miejskiej nie jest wstanie naładować baterii do pełna jedynie częściowo.Tak więc jazda na przysłowiowym gazie może skończyć się szybkim rozładowaniem baterii !!! Producent deklaruje pokonanie odcinka ponad 50 km na samym silniku elektrycznym co jest bardzo dobrym osiągnięciem biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z autem ważącym prawie 2.5 tony.




Oczywiście wszystko jest uzależnione od stylu jazdy oraz warunków użytkowania,pomijając te spostrzeżenia jest to dobry wynik.Co do kwestii spalania jest ona dyskusyjna,jak w przypadku zasięgu również jest uwarunkowana techniką jazdy oraz warunkami, producent podaje 1.9l/100km jednak użytkownicy wskazują wartość w granicach 4l/100km.Jest to bardzo dobry wynik jak na gabaryty i masę auta oraz pojemność silnika.Co ważne jazda na samym silniku elektrycznym nie sprawia użytkownikowi większych problemów auto rozpędza się do prędkości 130km/h co daje możliwość bezproblemowego poruszania się na trasie (ograniczenia autostradowe 130km !!!).




W połączeniu z silnikiem diesla może pochwalić się świetnymi osiągami, bardzo dobrą dynamiką oraz elastycznością za którą odpowiada rewelacyjnie zestrojona 8 biegowa automatyczna skrzynia Tiptronic.Napęd został wyposażony w akumlatory litowo-jonowe składający się ze 168 ogniw chłodzonych cieczą o pojemności 17.3Kwh, wspólnie z silnikiem wysokoprężnym daje możliwość przejechania ponad 1400 km !!!

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 2967 cm3

Zakres mocy: 258 KM

Moment obrotowy: 600 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 17.3 kWh

Zasięg silnika EV: 56 km

Moc silnika EV: 128 KM

Moment obrotowy EV: 350 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 18-19 kWh/100km

Moc układu: 373 KM

Moment obr. układu: 700 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: Common Rail

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami