Grupa Volkswagen - Silnik 3.0 V6 TDI e-tron 373KM (CVZA)

Wyświetleń: 1718
Silnik 3.0 V6 TDI e-tron 373KM (CVZA)

Grupa Volkswagen

AudiSeatSkodaVolkswagen

Silnik 3.0 V6 TDi e-tron  Hybrid od 2016 roku ma zastosowanie w modelu Audi Q7 jest pierwszą na świecie jednostka sześciocylindrową u układzie hybrydowym.Bazą wspólnego napędu jest sprawdzona jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim Coomno Rail 3.0 V6 TDI o mocy wyjściowej 258KM z maks.momentem 600Nm,współpracujący z silnikiem elektrycznym który generował moc 128KM i 350Nm co wspólnie dało 373KM i 700Nm .Ponieważ jest to Hybryda typu Plug-in użytkownik ma  możliwość naładowania baterii przez gniazdo 230V w czasie 8 godzin lub z gniazda przemysłowego w niespełna 2,5 godzin !!! Trzeba również pamiętać że tego typu rozwiązanie ma również swoje minusy,mianowicie hybryda typy plug-in znacznie ogranicza odzyskiwanie mocy podczas hamowania jak to ma miejsce w klasycznych hybrydach.Przez takie rozwiązanie użytkownik podczas jazdy np.miejskiej nie jest wstanie naładować baterii do pełna jedynie częściowo.Tak więc jazda na przysłowiowym gazie może skończyć się szybkim rozładowaniem baterii !!! Producent deklaruje pokonanie odcinka ponad 50 km na samym silniku elektrycznym co jest bardzo dobrym osiągnięciem biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z autem ważącym prawie 2.5 tony.Oczywiście wszystko jest uzależnione od stylu jazdy oraz warunków użytkowania,pomijając te spostrzeżenia jest to dobry wynik.Co do kwestii spalania jest ona dyskusyjna,jak w przypadku zasięgu również jest uwarunkowana techniką jazdy oraz warunkami, producent podaje 1.9l/100km jednak użytkownicy wskazują wartość w granicach 4l/100km.Jest to bardzo dobry wynik jak na gabaryty i masę auta oraz pojemność silnika.Co ważne jazda na samym silniku elektrycznym nie sprawia użytkownikowi większych problemów auto rozpędza się do prędkości 130km/h co daje możliwość bezproblemowego poruszania się na trasie (ograniczenia autostradowe 130km !!!).W połączeniu z silnikiem diesla może pochwalić się świetnymi osiągami, bardzo dobrą dynamiką oraz elastycznością za którą odpowiada rewelacyjnie zestrojona 8 biegowa automatyczna skrzynia Tiptronic.Napęd został wyposażony w akumlatory litowo-jonowe składający się ze 168 ogniw chłodzonych cieczą o pojemności 17.3Kwh, wspólnie z silnikiem wysokoprężnym daje możliwość przejechania ponad 1400 km !!!

!Specyfikacja

Rodzaj układu:6-cylindrowy

Ilość zaworów:24

Typ wtrysku:bezpośredni

Turbosprężąrka

+Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • świetne osiągi
  • bardzo dobra elastyczność
  • niski poziom spalania

-Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

Rozrząd: Łańcuch.

Ilość oleju silnikowego: 8.2 L, typ oleju: Castrol 5W30, wymiana po 30.000 km lub 1rok.

Przegląd serwisowy co 1 rok.

Średnia (głosów 0):
(0)
Trwałość
0.0/10
Utrzymanie
0.0/10
Dynamika
0.0/10
Głosy według opinii użytkowników:00

Czy poleciłbyś ten silnik?

Tak
zagłosuj
Nie
zagłosuj
Suma głosów: 2

Najbardziej awaryjna część silnika

Silnik
zagłosuj
Katalizator
zagłosuj
Rozrząd / Wariator
zagłosuj
Układ wtryskowy
zagłosuj
Elektryka, cewka
zagłosuj
Sonda lambda
zagłosuj
Awarie drobne
zagłosuj
Dodaj opinię