Hybryda Ford 2.5 16V Duratec Plug-in Hybrid 224KM BGDA

2002
Hybryda Ford 2.5 16V Duratec Plug-in Hybrid 224KM BGDA

Napędy hybrydowe Ford są stosowane w samochodach marki

  • Ford

Silnik Ford 2.5 16V Duratec Plug-in Hybrid wszedł do produkcji w roku 2020 jako całkowicie nowa konstrukcja drugiej generacji PHEV koncernu Ford. Jednostka jest następcą silnika 2.3 Duratec który jest mniej wydajny i nie spełnia obecnych norm spalin. Bazą układu  jest 16-zaworowa jednostka  wolnossąca pracująca w cyklu Atkinsona. Jest to kolejna odmiana silników hybrydowych forda którą można ładować z gniazdka. Odmiana 2.5 16v 190KM Hybrid jest  klasyczna hybrydą bez możliwości ładowania za pomocą kabla.


Na napęd Plug-in Hybrid składa się silnik spalinowy 2.5 16V 152KM oraz silnik elektryczny o mocy 131M co łącznie dało moc systemową 224KM.Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią CVT która przekazuje napęd na przedzie koła. Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym. Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans do 88KM .W rzeczywistości zasięg auta w trybie mieszanym wskazuje na dystans 57km,jednak wszystko jest uzależnione od szeregu czynników.


Energia jest  magazynowana w baterii litowo -jonowej  o pojemności 14.4 kWh która jest  umieszczonych pod podłogą. Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V oraz z ładowarki publicznej. Czas ładowania z gniazdka 230V to około 6 godzin natomiast korzystając z ładowarki publicznej przy pomocy kabla 7kW wynosi ok.4 godzin. Dodatkowo auto posiada kilka trybów umożliwiających doładowanie akumulatora do 80% np. w trybie EV Charge przy pomocy silnika spalinowego. W trybie klasycznej hybrydy auto porusza się przy pomocy silnika elektrycznego jednak jak tylko jest to możliwe automatycznie przełącza się na tryb elektryczny. Średnie spalanie w trybie hybrydowym oscyluje w granicach 7 litrów na 100km.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2488 cm3

Zakres mocy: 152 KM

Moment obrotowy: 200 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 14.4 kWh

Zasięg silnika EV: 56-72 km

Moc silnika EV: 131 KM

Moment obrotowy EV: - Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 14-15 kWh/100km

Moc układu: 224 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi
  • niskie koszty użytkowania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.4 L, typ oleju: Ford 0W20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

67%
0%
0%
0%
0%
0%
33%
Suma głosów: 6

Opinie użytkowników

28.11.2023 Ford Kuga
(10.0)
Opinia: Świetny silnik sprawdza się w każdej sytuacji czy to miasto czy trasa,średnie spalanie wychodzi około 6 litrów bez jakichkolwiek jazd ECO.Silnik jest wystarczający do masy oraz gabarytów co właśnie przekłada się na spalanie.Jest czym przyspieszyć i nie trzeba redukować przy wyprzedzaniu jak to mam
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: napewno zaletą jest bardzo niskie spalanie jak na wielkość auta i jego ciężar,silnik bardzo dynamiczny i bardzo elastyczny jak w dieslu.
Wady: jak dotąd nie znalazłem
  • Silnik: 2.5 190KM
  • Rocznik: 2022
  • Przebieg: 14.000
  • Spalanie: 6.0 l/100km
Polecam