Hybryda Fiat 2.0 16V 4xe e-Torque Plug-in Hybrid ECX weszła do produkcji w listopadzie 2022 roku i ma zastosowanie w modelach marki Jeep. Bazą układu hybrydowego jest znany silnik benzynowy 2.0 16V MultiAir 272KM sprzężony z dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 134KM i 44KM co łącznie dało moc systemowa 381KM. Z racji tego, że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu akumulatora auto pokona dystans 40-51km. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonową o pojemności 17,3kWh. Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4 kW wyniesie około 2.5 godziny. Poza tym posiada kilka trybów jazdy w układzie System Hybrid Mode Selector. Pierwszy to Tryb Hybrid który umożliwia jazdę za pomocą dwóch silników łącznię. Drugi to Tryb Electric pozwala na jazdę z zerową emisją CO2 praktycznie bezszelestnie. Trzeci to Tryb E-Save, który polega na jeździe tylko na silniku spalinowy co pozwala na doładowanie akumulatorów.
To całkowicie nowa konstrukcja silników z rodziny GME Global Medium Engine produkowaną we włoskiej fabryce Termoli dla modeli Alfa Romeo Giulia oraz Stelvio. Silnik technologicznie bardzo zaawansowany wyposażony w elektro-hydrauliczny system aktywacji zaworów MultiAir III z układem doładowania (turbosprężarki 2w1). Jednostka wykonana z aluminium wyposażona w najnowszej generacji wtrysk bezpośredni z układem wysokociśnieniowym 200 barów. Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6/D-Temp i jest seryjnie wyposażony w filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1995 cm3
Zakres mocy: 272 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 17.3 kWh
Zasięg silnika EV: 40-51 km
Moc silnika EV: 134+44 KM
Moment obrotowy EV: 245+53 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 24-25 kWh/100km
Moc układu: 381 KM
Moment obr. układu: 637 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |