Silnik Opel 1.6 16V DI Turbo Plug-in Hybrid4 F16XHR wszedł do produkcji w roku 2021 i ma zastosowanie w modelu Opel Grandland.Bazą napędu Hybrydowego jest turbodoładowana jednostka benzynowa 1.6 16V PureTech koncernu PSA. Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego 1.6 16V 200KMKM oraz dwóch silników elektrycznych.Pierwszy silnik o mocy 110KM została zintegrowany z przekładnią,natomiast drugi o mocy 113KM znajduje się na tylnej osi co łącznie daje moc systemowa aż 300KM .Układ został zespolony z 8-biegowa elektronicznie sterowana przekładnia automatyczna.
Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Producent podaje że w trybie EV auto może pokonać dystans do 69km .Energia jest magazynowana w bateriach litowo -jonowej o pojemności 13.2 kWh..Ładowanie odbywa się za pomocą klasycznego gniazdka 230V oraz z ładowarki publicznej lub podczas jazdy na silniku spalinowym Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6d .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1598 cm3
Zakres mocy: 200 KM
Moment obrotowy: 300 Nm
Pojemność baterii: 13.2 kWh
Zasięg silnika EV: 67-69 km
Moc silnika EV: 110+113 KM
Moment obrotowy EV: 320+166 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15-17 kWh/100km
Moc układu: 300 KM
Moment obr. układu: 520 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |