Silnik Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid e-CVT M20A-FXS

4500
Silnik Toyota 2.0 16V VVT-iE Hybrid e-CVT M20A-FXS

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 2.0 Hybrid e-CVT wszedł do produkcji w roku 2018  i zasilała modele marki Toyota oraz Lexus. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i  oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 2.0 w-CVT 152KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 109KM co łącznie dało moc systemową 180KM.Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji hybrydy.


Każde ruszanie auta,manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym.Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja Co2 jest zerowa.Pozwala na to energia zgromadzona w akumlatorach niklow-wodorowych umieszczonych pod tylnymi siedzeniami.Ładowanie akumlatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej  jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię.Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.


W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością.W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go.Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą.Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz Filtr cząstek stałych GPF.Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1987 cm3

Zakres mocy: 152-171 KM

Moment obrotowy: 190-202 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.4 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 109-113 KM

Moment obrotowy EV: 202-206 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 184-196 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 0W-16 API SM/API SN, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

0%
90%
0%
0%
10%
0%
0%
Suma głosów: 10

Opinie użytkowników

01.12.2024 Lexus UX
(10.0)
Opinia: Wysoka kultura pracy
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: 184 km Lexus UX
  • Rocznik: 2019
  • Przebieg: 67000
  • Spalanie: 6.2 l/100km
Polecam
02.04.2024 Leuxu UX
(10.0)
Opinia: Co tu pisać ekstra.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Silnik cichy, płynna praca bezawaryjność niskie spalanie. Tani serwis.
Wady: brak
  • Silnik: M20AFXS
  • Rocznik: 2021
  • Przebieg: 68000
  • Spalanie: 6.8 l/100km
Polecam