Silnik Toyota 2.0 Hybrid e-CVT wszedł do produkcji w roku 2018 i zasilała modele marki Toyota oraz Lexus. Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA. Konstrukcja wykonana w całości z aluminium, wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iE + VVT-i oraz kombinowany wtrysk paliwa D4-S.Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 2.0 w-CVT 152KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 109KM co łącznie dało moc systemową 180KM.Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji hybrydy.
Każde ruszanie auta,manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym.Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja Co2 jest zerowa.Pozwala na to energia zgromadzona w akumlatorach niklow-wodorowych umieszczonych pod tylnymi siedzeniami.Ładowanie akumlatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię.Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.
W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością.W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go.Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą.Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz Filtr cząstek stałych GPF.Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1987 cm3
Zakres mocy: 152-171 KM
Moment obrotowy: 190-202 Nm
Pojemność baterii: 1.4 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 109-113 KM
Moment obrotowy EV: 202-206 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 184-196 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 2) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |