Silnik Toyota 1.5 12V VVT-iE Hybrid e-CVT M15A-FXE wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila modele Toyota Yaris/Cross oraz Mazda 2. .Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA.Konstrukcja 3-cylindrowa wykonana w całości z aluminium,wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iW + VVT-i oraz filtr cząstek stałych GPF. Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 1.5 VVT-iE 92KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 80KM co łącznie dało moc systemową 116KM.
Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji hybrydy.Jednostka powstała na potrzeby obecnych wymogów w której zastosowano szereg rozwiązań aby mogła spełnić rygorystyczne normy Euro6.Silnik posiada zaawansowany system recyrkulacji spalin EGR oraz wspomniany filtr cząstek stałych GPF który jest stosowany w silnikach benzynowych od 2019 roku.Każde ruszanie auta,manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym.
Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja Co2 jest zerowa.Pozwala na to energia zgromadzona w baterii litowo-jonowej umieszczonej pod tylnymi siedzeniami.Ładowanie akumlatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię.Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością.W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go.Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1490 cm3
Zakres mocy: 92 KM
Moment obrotowy: 120 Nm
Pojemność baterii: 0.76 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 80 KM
Moment obrotowy EV: 141 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 116 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |