Silnik Toyota 1.5 12V VVT-iE Hybrid e-CVT M15A-FXE

1744
Silnik Toyota 1.5 12V VVT-iE Hybrid e-CVT M15A-FXE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 1.5 12V VVT-iE Hybrid e-CVT M15A-FXE wszedł do produkcji w roku 2020  i zasila  modele Toyota Yaris/Cross oraz Mazda 2. .Jednostka należy do rodziny Dynamic Force Engine i został oparty na modułowej platformie GA-B/TNGA.Konstrukcja 3-cylindrowa wykonana w całości z aluminium,wyposażona została podwójny system zmiennych faz rozrządu VVT-iW + VVT-i  oraz filtr cząstek stałych GPF. Baza napędu hybrydowego jest wyżej wymieniona jednostka spalinowa 1.5 VVT-iE 92KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 80KM co łącznie dało moc systemową 116KM.


Działanie układu hybrydowego umożliwia kilka możliwości poruszania się na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji hybrydy.Jednostka  powstała na potrzeby obecnych wymogów w której zastosowano szereg rozwiązań aby mogła spełnić rygorystyczne normy  Euro6.Silnik posiada zaawansowany system recyrkulacji spalin EGR oraz wspomniany filtr cząstek stałych GPF który jest stosowany w silnikach benzynowych od 2019 roku.Każde ruszanie auta,manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym.


Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja Co2 jest zerowa.Pozwala na to energia zgromadzona w baterii litowo-jonowej umieszczonej  pod tylnymi siedzeniami.Ładowanie akumlatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej  jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię.Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością.W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go.Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1490 cm3

Zakres mocy: 92 KM

Moment obrotowy: 120 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.76 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 80 KM

Moment obrotowy EV: 141 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 116 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • dobra kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • przyzwoita dynamika

Wady

  • awarie EGR
  • nieszczeloność chłodnicy EGR-u
  • wrażliwy układ wtryskowy na złej jakości paliwo

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 3.6 L, typ oleju: 0W-8 , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami