Silnik Toyota 2.5 16V D-4S Hybrid e-CVT A25A-FXS wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila modele Toyota .To jedyny na rynku samoładujący się układ hybrydowy najnowszej generacji.Baza napędu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 2.5 e-CVT 152KM /z mocami od 178-186KM/ zespolona z silnikiem elektrycznym /z mocami 120-182KM /co łącznie dało moc systemową w zależności od wersji od 218 do 248KM.Z racji że jest to pełna hybryda użytkownik ma możliwość poruszania się w kilku opcjach na silniku spalinowy, w trybie EV-pełnym elektryku oraz opcji pełnej hybrydy.
Każde ruszanie auta,manewry na parkinu oraz powolne podjazdu odbywają się w trybie elektrycznym.Dodatkowo każdy postój na światłach lub w korku miejskim oba silnik są wyłączone przez co emisja Co2 jest zerowa.Pozwala na to energia zgromadzona w baterii niklowo-metalowo-wodorowych umieszczonych pod tylnymi siedzeniami.Ładowanie akumlatorów odbywa się podczas hamowania pojazdu oraz powolnej jazdy wtedy to hybryda odłącza silnik spalinowy a elektryk odzyskuje energię ładując baterię.Napęd hybrydowy w Toyocie przy jeździe do 70km/h napędza przednie koła ale głównym źródłem jest napęd elektryczny natomiast silnik spalinowy wspomaga go.
W trybie EV Toyota może przejechać jedynie krótki dystans z nie dużą prędkością.W normalnym trybie jazdy autostrada lub droga szybkiego ruchu głównym napędem jest silnik spalinowy elektryk jedynie wspiera go.Natomiast przy każdym nagłym wciśnięciu gazu lub dynamicznej jeździe oba silniki pracują z pełną mocą.Ponadto cały układ seryjnie został wyposażony w system Start&Stop oraz Filtr cząstek stałych GPF.Właśnie za sprawą tych wszystkich udogodnień poruszanie się autem jest bardziej efektowne oraz tańsze w codziennym użytkowaniu.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2487 cm3
Zakres mocy: 178-186 KM
Moment obrotowy: 221-237 Nm
Pojemność baterii: 1.6 kWh
Zasięg silnika EV: 2 km
Moc silnika EV: 120-182 KM
Moment obrotowy EV: 202-270 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 218-246 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |