Silnik Toyota 3.3 V6 24V Hybrid e-CVT 3MZ-FE

471
Silnik Toyota 3.3 V6 24V Hybrid e-CVT 3MZ-FE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 3.3 V6 24V Hybrid e-CVT 3MZ-FE był stosowany w latach 2004-2009 w modelu Lexus RX II FL.Bazą napędu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 3.3V6 211KM zespolona z dwoma silnika elektrycznymi.Pierwszy o mocy 167KM umieszczony na osi przedniej oraz drugi o mocy 68KM na osi tylnej co łącznie dało moc systemowa 272KM.Energia jest magazynowana w baterii niklowo-metalowo-wodorkowy NiMH umieszczonej pod tylnymi siedzeniami.


Każde ruszanie oraz jazda z niska prędkością odbywa się za pomocą silników elektrycznych obu osi.Przy wyższych prędkościach parują tylko napędy przednie w momencie zapotrzebowania na większą moc do pracy wchodzi silnik z tylnej osi.Odzyskiwanie energii odbywa się pod czas hamowania kiedy to silniki elektryczne działają jak generator i gromadzą ją w baterii.Cały układ hybrydowy znacząco wpływa na obniżenie spalania a co najważniejsze obniża emisję spalin Co2.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3311 cm3

Zakres mocy: 211 KM

Moment obrotowy: 288 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 167+68 KM

Moment obrotowy EV: 333+130 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 272 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami