Silnik Mazda 2.5 16V e-SkyActiv PHEV Hybrid PY-ZR wszedł do produkcji w roku 2022 i zasilał model Mazda CX-60.Jest to pierwsza i najmocniejsza hybryda typu Plug-in koncernu Mazda .Bazą układu hybrydowego jest silnik benzynowy 2.5 16V 192KM e-SkyActiv sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 136KM co łącznie dało moc systemowa 328KM.Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.W tym przypadku producent deklaruje że na pełnym załadowaniu akumlatora auto pokona dystans 63km.
Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonwą o pojemności 17,8kWh.Pełne naładowanie baterii z gniazdka 230V wyniesie około 6 godziny.Trzeba nadmienić że układ Mazdy został tak skonstruowany że akumlator nigdy nie rozładowuje się do końca i zawsze zostaje 9% energii.To pozwala na powolną jazdę,ruszanie oraz manewry na parkingu w trybie EV czyli pełnej elektryki.Cały układ hybrydowy został zespolony z 8-biegowym automatem wielopłytkowym pracującym w oleju.
To rozwiązanie znacząco wpłynęły na szybsze zmiany przełożeń zwłaszcza w trybie sport.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d i jest seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF. Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2488 cm3
Zakres mocy: 192 KM
Moment obrotowy: 261 Nm
Pojemność baterii: 17.8 kWh
Zasięg silnika EV: 63 km
Moc silnika EV: 136 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 17.1 kWh/100km
Moc układu: 328 KM
Moment obr. układu: 500 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |