Miękka hybryda Mazda 3.3 R6 24V e-SkyActiv-D 48V Hybrid T3-Y

220
Miękka hybryda Mazda 3.3 R6 24V e-SkyActiv-D 48V Hybrid T3-Y

Napędy hybrydowe Mazda są stosowane w samochodach marki

  • Mazda

Silnik Mazda 3.3 R6 24V e-SkyActiv-D 48V Hybrid T3-Y wszedł do produkcji w roku 2022 i zasilał modele Mazda CX-60. Konstrukcja silnika została oparta na znanej jednostce 4 -cylindrowej 2.2 SkyActiv-D do której dołożono kolejne dwa cylindry.W ten sposób powstał 6-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny o bardzo dobrej kulturze pracy.Ponadto silnik przeszedł szereg modyfikacji i jest przygotowany do spełnienia przyszłych rygorystycznych norm spalin.




Znajdziemy tu zaawansowaną technologię spalania DCPCI która poprawia osiągi oraz zmniejsza zużycie paliwa.To właśnie te nowatorskie rozwiązania  pozwoliły Mazdzie uzyskać miano jednego z najczystszych diesli na rynku.Jednostka występuję z dwoma mocami 200KM w wersji na tylną oś oraz 254KM w wersji AWD.Silnik został zespolony z układem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid Boost o mocy 17KM  oraz niewielką baterią 033kWh.




Zasadą działania ukladu jest wspomaganie pracy jednostki oraz pracę w trybie EV podczas ruszania lub powolnej jazdy.To elektronika ustala czy w danym momencie może pracować silnik elektryczny.Zazwyczaj ma to miejsce podczas dojazdów w korkach czy powolnym toczeniu się auta.Po każdym mocniejszym dodaniu gazu silnik przechodzi  w tryb spalinowy.Silnik posiada system Start&Stop oraz  filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6d Jednostka może poszczycić się wysoką kulturą pracy, świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 3283 cm3

Zakres mocy: 200-254 KM

Moment obrotowy: 450-550 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.33 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 17 KM

Moment obrotowy EV: 153 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 200-254 KM

Moment obr. układu: 450-550 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: Common Rail

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobre osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 0W-30/5W-30 ACEA C3 , wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami