Silnik Toyota 3.5 V6 24V VVT-iW Hybrid e-CVT 2GR-FXS był stosowany w latach 2018-2019 w modelu Lexus RX IV.Jest modyfikacja jednostki która weszła do produkcji w roku 2010 i zasilała poprzedni model Lexusa RX III. Bazą napędu Hybrydowego jest wspomniana jednostka benzynowa 3.5 V6 262KM wtryskiem wielopunktowym w układzie VVT-iW ze zmiennymi fazami rozrządu pracująca w cyklu Atkinsona.Do napędu hybrydy sprzężono dwa silniki elektryczne przedni o mocy 167KM oraz tylni 68KM co łącznie dało moc 313KM.Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Lexus RX 450H wykorzystuje system E-Four który odpowiada za rozkłada napędu na wszystkie koła,przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny.
Przez to rozwiązanie Lexus jest samochodem w którym zastosowano wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej i wspomaga auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach.Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe 0zł z maksymalną prędkością do 60km/h .
Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7l !!! Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania która jest magazynowana bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą.Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.Pozwoliły na to rozwiązania hybrydowe i zastosowane systemy,właśnie jazda miejska w zatłoczonych miastach jest idealnym rozwiązaniem przy aucie segmentu SUV.
Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3456 cm3
Zakres mocy: 262 KM
Moment obrotowy: 335 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 167+68 KM
Moment obrotowy EV: 335+139 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 313 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |