Silnik Mercedes 2.0 R4 d EQ Boost Mild Hybrid OM654.82

740
Silnik Mercedes 2.0 R4 d EQ Boost Mild Hybrid OM654.82

Napędy hybrydowe Mercedes-Benz są stosowane w samochodach marki

  • Mercedes

Silnik Mercedes 2.0 R4 d EQ Boost Mild Hybrid OM654.82 miał zastosowanie w latach 2021-2023 w modelach Mercedes-Benz.Konstrukcja silnika wykonana z aluminium turbodoładowana  wyposażona w dodatkowe elektryczne doładowanie EQ Boost. Jednostka jest układem miękkiej hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 20kW, z momentem obrotowym 200NM oraz instalacją elektryczną 48V.


Cały układ pozwala na odzyskiwanie energii kinetycznej która jest przetwarzana na prąd  i magazynowana w małym akumlatorze o pojemności 0.9kWh. Ta dodatkowa moc jest wytwarzana przez zintegrowany alternator-rozrusznika EQ Boost który odpowiada za napęd pompy wody oraz klimatyzacji co pozwala na odciążenie jednostki spalinowej. Zadaniem miękkiej hybrydy jest wspomaganie silnika podczas ruszania oraz przyspieszania z niskich obrotów. Te wszystkie zabiegi wpłynęły na poprawę pracy silnika ale przede wszystkim na obniżenie poziomu spalania.



Opis ogólny

Konstrukcja nowoczesna, w której zastosowano najnowsze rozwiązania technologiczne mające wpłynąć na osiągnięcie jak najwyższych parametrów. Silnik został wykonany w całości z aluminium przez co jest lżejszy od poprzednika o prawie 35kg !!! Ponadto zmniejszyła się jego wibracja oraz hałas a specjalne powłoka  Nanoslide na cylindrach pozwoliła zmniejszyć tarcie . W silniku zastosowano IV generacji układ wtryskowy Common Rail  o ciśnieniu 2050 bar.



Między innymi przez te rozwiązania jednostka może pochwalić się mniejszym zużyciem paliwa o prawie 13% od poprzednika. Przede wszystkim nowa konstrukcja spełnia bardziej rygorystyczne normy spalin  RDE (Real Driving Emissions,) które będą nie długo obowiązywać wszystkie tego typu silniki. Umożliwia to nowszy system recyrkulacji spalin  EGR połączony z filtrem cząstek stałych DPF, systemem AdBlue oraz katalizatorem SRC.Jak przystało na nowoczesne konstrukcje silnik spełnia najbardziej rygorystyczne normy spalin Euro6d i jest seryjnie wyposażony system start&stop oraz filtr cząstek stałych DPF. Reasumując jednostka  2.0d o oznaczeniu OM654 to konstrukcja  technologicznie bardzo zaawansowany która może pochwalić się świetnymi osiągami, niskim poziomem spalania oraz bardzo wysoką kulturą pracy. Niestety koszty utrzymania oraz serwis tej jednostki nie należą do tanich, a ewentualne napraw lub wymiany zużytych części mogą pochłonąć spory budżet.

 

Silnik spalinowy

Typ silnika: Diesel

Pojemność silnika: 1992 cm3

Zakres mocy: 265-272 KM

Moment obrotowy: 550 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 0.9 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 20 KM

Moment obrotowy EV: 200 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 265-272 KM

Moment obr. układu: 550 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: Common Rail

BiTurbo

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • bardzo dobre osiągi
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 6.5 L, typ oleju: 0W30/5W30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami