Silnik Subaru 2.0 16V e-Boxer Mild Hybrid FB20X

172
Silnik Subaru 2.0 16V e-Boxer Mild Hybrid FB20X

Napędy hybrydowe Subaru są stosowane w samochodach marki

  • Subaru

Silnik Subaru 2.0 16V e-Boxer Mild Hybrid FB20X miał zastosowanie w latach 2020-2023 w modelach marki Subaru.Bazą układu hybrydowego jest wolnossąca jednostka benzynowa 2.0 16V 150KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 17KM. Cały system jest sterowany automatycznie i odpowiednio dostosowuję moc i pracę obu napędów.Zadaniem tego układu jest wspomaganie pracy silnika podczas ruszania czy przyspieszania oraz podjazdów.


W tym układzie nie ma mowy o  jeździe z większą prędkością na silniku elektrycznym.Tryb elektryczny włącza się w odpowiednich warunkach jazdy z góry bez większego obciążenia lub  przy niewielkich prędkościach.Główną zaletą tego niewielkiego 17-konnego silnika jest wspomaganie pracy jednostki benzynowej co w znaczącym stopniu przekłada się na spalanie.Subaru z tym układem średnio spala w granicach 7 litórw na 100 km co jest niezłym wynikiem .



opis ogólny

Silnik Subaru 2.0i 16V Boxer DI  wszedł do produkcji w 2016 roku i zasilał szereg modeli Subaru.To nowsza odmiana z rodziny FB wyposażona we wtrysk bezpośredni.Jednsotka zastąpiła starszą odmiane FB20 z wtryskiem wielopunktowy która niespałniała obcenych norm spalin..Ze względu na wrowadzenie nowszego układu wtryskowego zalecane jest tankowanie dobrej jakości paliwa powodem są bardzo wrażliwe wtsyskiwacze .Silnik może pochwalić się wysoką kulturą pracy bardzo dobrą dynamiką oraz  niezłymi osiągami.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1995 cm3

Zakres mocy: 150 KM

Moment obrotowy: 194 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 17 KM

Moment obrotowy EV: 66 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 150 KM

Moment obr. układu: 194 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • przyzwoita kultura pracy
  • niski poziom spalania
  • dobra dynamika

Wady

  • bardzo wrażliwy układ wtryskowy
  • awarie przepustnicy

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.2 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 10.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami