Silnik Subaru 2.0 16V e-Boxer Mild Hybrid FB20X miał zastosowanie w latach 2020-2023 w modelach marki Subaru.Bazą układu hybrydowego jest wolnossąca jednostka benzynowa 2.0 16V 150KM zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 17KM. Cały system jest sterowany automatycznie i odpowiednio dostosowuję moc i pracę obu napędów.Zadaniem tego układu jest wspomaganie pracy silnika podczas ruszania czy przyspieszania oraz podjazdów.
W tym układzie nie ma mowy o jeździe z większą prędkością na silniku elektrycznym.Tryb elektryczny włącza się w odpowiednich warunkach jazdy z góry bez większego obciążenia lub przy niewielkich prędkościach.Główną zaletą tego niewielkiego 17-konnego silnika jest wspomaganie pracy jednostki benzynowej co w znaczącym stopniu przekłada się na spalanie.Subaru z tym układem średnio spala w granicach 7 litórw na 100 km co jest niezłym wynikiem .
opis ogólny
Silnik Subaru 2.0i 16V Boxer DI wszedł do produkcji w 2016 roku i zasilał szereg modeli Subaru.To nowsza odmiana z rodziny FB wyposażona we wtrysk bezpośredni.Jednsotka zastąpiła starszą odmiane FB20 z wtryskiem wielopunktowy która niespałniała obcenych norm spalin..Ze względu na wrowadzenie nowszego układu wtryskowego zalecane jest tankowanie dobrej jakości paliwa powodem są bardzo wrażliwe wtsyskiwacze .Silnik może pochwalić się wysoką kulturą pracy bardzo dobrą dynamiką oraz niezłymi osiągami.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1995 cm3
Zakres mocy: 150 KM
Moment obrotowy: 194 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 17 KM
Moment obrotowy EV: 66 Nm
Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 150 KM
Moment obr. układu: 194 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |