Silnik VW 3.0 V6 24V TFSI eHybrid EA839 CSZ/DCB wszedł do produkcji w roku 2019 i zasila szereg modeli marki Audi,Porsche oraz VW.Bazą napędu jest znana jednostka EA839 3.0 V6 o mocy wyjściowej 340KM z maks.momentem 450Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 128/136KM (w zależności od wersji) co wspólnie daje moc systemową 381/462KM (w zależności od wersji).W zestawie znajdują się akumulator litowo-jonowe 17 kWh umieszczony silnikiem a skrzynią biegów.Silnik współpracuje z 8-biegowym automatem tiptronic który przekazywał napęd na wszystkie koła.Silnik pozwala na przejazd w trybie elektrycznym EV 39-47km z prędkością nie większą a niżeli 135km/h
Opis ogólny
Silnik VW 3.0 TFSI V6 24V o mocy 340KM był stosowany od 2018 roku w modelach Audi A6, A7, A8, Q7, Q8, VW Touareg a także Porsche Panamera i Cayenne. Konstrukcja nowoczesna z wtryskiem bezpośrednim oraz wyposażona w Turbodoładowanie typu TwinScroll.Silnik występuję z instalacją łagodnej Hybrydy o mocy 48V i spełnia normy spalin Euro6. Te rozwiązania przekładają się bardzo dobre osiągi oraz przyzwoity poziom spalania na poziomie na poziomie 10L. Kierowcy użytkujący samochody z tym silnikiem nie mogą narzekać na pracę tej jednostki, jest dopracowana pod każdym względem.
Musimy pamiętać że jednostki tego typu nie są tanie w użytkowaniu a części są kosztowne !! Zwłaszcza tyczy się to interwału wymiany oleju VW50400 SAE 0W-20 który jet bardzo kosztowny.Trzeba nadmienić że w przypadku awarii kolektora dolotowego jego wymiana wiąże się z bardzo dużymi kosztami ze względu na to że jest integralną częścią głowicy cylindrów.Silnik w opinii użytkowników uchodzi za mało bezawaryjny,jednak trzeba pamiętać o jego regularnym serwisie ponieważ zaniedbania mogą doprowadzić do awarii które są bardzo kosztowne.
Ponadto jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF.Te wszystkie rozwiązania pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d Temp obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2995 cm3
Zakres mocy: 340 KM
Moment obrotowy: 450 Nm
Pojemność baterii: 17 kWh
Zasięg silnika EV: 39-47 km
Moc silnika EV: 128-136 KM
Moment obrotowy EV: 350-400 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 22-23 kWh/100km
Moc układu: 381-462 KM
Moment obr. układu: 600-700 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |