Silnik Volvo 2.0 B5 16V Mild Hybrid B420T2

488
Silnik Volvo 2.0 B5 16V Mild Hybrid B420T2

Napędy hybrydowe Volvo są stosowane w samochodach marki

  • Volvo

Silnik Volvo 2.0 B5 16V 250KM Mild Hybrid B420T2wszedł do produkcji w roku 2020 i zasila szereg modeli marki Volvo.To nowoczesna jednostka benzynowa wyposażona we wtrysk bezpośredni oraz turbosprężarkę pracująca w układzie tgz Miękkiej hybrydy.Milld Hybrid to połączenie jednostki spalinowej z instalacją elektryczną 48V o mocy 14KM  której bezpośrednim celem jest zmniejszenie emisji Co2 oraz obniżenia spalania.



W tym układzie nie mam mowy o jeździe na silniku elektrycznym a jedynie jego wspomaganie podczas ruszania,manewrów czy przyspieszania.Energia która jest wytwarzana podczas hamowania czy wytrącania prędkości jest gromadzona w akumlatorach.Pozyskana energia jest wykorzystywana do wyżej wymienionych czynności co przekłada się na większą płynność pracy silnika.



Te rozwiązania idealnie sprawdzają się w jeździe miejskiej kiedy auto często stoi w korkach czy na światłach.Dzięki temu silnik spalinowy dostaje dodatkowy zastrzyk energii podczas ruszania ze światłe czy nagłego przyspieszania.Ponadto jednostka seryjnie została wyposażona w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF.Te wszystkie rozwiązania pozwoliły na uzyskanie lepszych osiągów oraz spełnienie rygorystycznych normy spalin Euro 6d obecnie obowiązujących w silnikach benzynowych.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1969 cm3

Zakres mocy: 250 KM

Moment obrotowy: 350 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 14 KM

Moment obrotowy EV: 40 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: 48V mHEV (miękka)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 250 KM

Moment obr. układu: 350 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek
  • Ilość oleju silnikowego: 6.1 L, typ oleju: 0W-20, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami