Hybryda Plug-in BMW 2.0 16V iPerformance Hybrid B48A20 o mocy układu 326KM z momentem obrotowym 500 Nm miała zastosowanie w samochodach BMW Serii 7 G11 w latach 2016-2019. Bazą jest silnik 2.0 16V TwinPower B48 mocy 258KM, do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 113KM, co łącznie daje moc systemową 326KM. Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami. Można wybrać jeden z trzech trybów: AUTO eDRIVE – automatyczny, MAX eDRIVE tylko elektryczny oraz SAVE BATTERY, który utrzymuje ładowanie akumulatorów na stałym poziomie. Są to inteligentne systemy, które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy. Hybryda typu Plug-in pozwala dodatkowo naładować akumulatory bezpośrednio z gniazda elektrycznego. Ładowanie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny, natomiast z domowego wydłuża się o jedną godzinę. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony pod podłogą bagażnika.
Silnik został wyposażony w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive, który poprzez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji jest w stanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy. Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu, lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomaga układ spalinowy. Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać około 40km przy prędkości nie większej niż 55 km/h, natomiast maksymalnie możemy osiągnąć prędkość 120km/h.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1998 cm3
Zakres mocy: 258 KM
Moment obrotowy: 400 Nm
Pojemność baterii: 9.2 kWh
Zasięg silnika EV: 44-48 km
Moc silnika EV: 113 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 12-13 kWh/100km
Moc układu: 326 KM
Moment obr. układu: 500 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |