Hybryda Chrysler 3.6 V6 24V VVT Plug-in Hybrid 264KM Pentastar wszedł do produkcji w roku 2021 i zasilał modele Chrysler Pacifica.Bazą układu hybrydowego jest silnik 3.6 V6 264KM sprzężony z dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 86KM i 116KM co łącznie dało moc systemowa 264KM. Z racji tego, że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego.
W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu akumulatora auto pokona dystans 51km. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterie litowo-jonową o pojemności 16kWh. Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4 kW wyniesie około 2.5 godziny.
Silnik Chrysler 3.6 V6 24V VVT został zaprezentowany w 2009 roku podczas New York Auto Show, a debiut przypadł na 2011 r w modelach Chrysler, Jeep oraz Dodge.Od roku 2021 miał zastosowanie w układzie hybrydowym . Początkowo silnik nazywał się Phoenix ze względu na konflikt znaku towarowego został zmieniony na nazwę Pentastar, która pochodzi z Chrysler Corporation stosowanej od 1963r.
Konstrukcja widlasta, 24-zaworowa, wykonana w całości z aluminium (blok oraz głowica) zasilana wtryskiem wielopunktowym z rozrządem opartym na łańcuchu. Jednostka wyposażona w podwójne fazy rozrządu zaworu, co wpływa na zdecydowanie wyższą kulturę pracy. Silnik może poszczycić się świetną dynamiką oraz bardzo dobrymi osiągami.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3604 cm3
Zakres mocy: 264 KM
Moment obrotowy: 310 Nm
Pojemność baterii: 16 kWh
Zasięg silnika EV: 51 km
Moc silnika EV: 86+116 KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 264 KM
Moment obr. układu: 310 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |