Hybryda Nissan 1.5 12V VC-T e-4ORCE Hybrid 213KM KR15DDT

81
Hybryda Nissan 1.5 12V VC-T e-4ORCE Hybrid 213KM KR15DDT

Napędy hybrydowe Nissan są stosowane w samochodach marki

  • Nissan
  • Infiniti

Hybryda Nissan 1.5 12V VC-T e-4ORCE Hybrid 213KM KR15DDT wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila jedynie  model X-Trail 4X4 .To nowatorska konstrukcja koncernu Nissan o nazwie  e-4ORVE składająca się z silnika spalinowego  oraz dwóch silników elektrycznych po jednym na każdą oś.Jednostka spalinowa 1.5 12V 158KM  została zespolona z silnikami elektrycznymi o mocach 204Km+136KM co łącznie dało moc systemową 213KM.W przeciwieństwie do klasycznych hybryd za napęd kół odpowiada wyłącznie silniki elektryczne, natomiast jednostka spalinowa służy do napędu elektryka oraz ładowania akumlatora.



W ten sposób silnik elektryczny  zasilany jest na bieżąco  lub  z baterii litowo-jonowej o pojemności 2.1kWh umieszczonej pod przednimi siedzeniami.Działanie tego systemu jest podobne jak w przypadku aut elektrycznych i znacząco wpływa na zmniejszenie emisji spalin oraz spalania.Jak w przypadku klasycznych hybryd silnik elektryczny jest  ładowany podczas hamowania kiedy energia jest odzyskiwana oraz w trakcie jazdy .Ta nowatorska technologia e-Power miała za zadanie podwyższyć parametry silnika oraz zminimalizować koszty użytkowania.



Potencjalny użytkownik będzie miał odczucie jakby jechał autem elektrycznym a jest to możliwe przy pełnym naładowaniu baterii.System EV przy odpowiednich parametrach włączy się samoczynnie lub można go fizycznie uruchomić przyciskiem.Całość zespołu jest idealnie zestrojona a biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z trzema cylindrami jest to kompletnie nieodczuwalne.We wnętrzu auta jest cicho podczas ruszania czy szybkich prędkościach.


Silnik jest dynamiczny bardzo elastyczny i reaguje na pedał gazu natychmiastowo.Średnie spalanie odbiega od tego co deklaruje producent ale jest bardzo satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę że jest to auto typu SUV średnio wychodzi ponad 6L. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6dFull .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1498 cm3

Zakres mocy: 158 KM

Moment obrotowy: 250 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 2.1 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 204+136 KM

Moment obrotowy EV: 330+195 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 213 KM

Moment obr. układu: 525 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 3-cylindrowy

Ilość zaworów: 12

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 5.1 L, typ oleju: 0W-20 API SP, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami