Silnik BMW 1.5 12V Twin Power Hybrid o mocy układu 224 KM, z momentem obrotowym 385 Nm, znalazł zastosowanie w samochodach BMW 2 Active Tourer F45 oraz MINI Countryman F60 w latach 2016-2020. Jego bazą jest silnik 1.5 12V Twin Power B38 o mocy 136 KM, do którego dołączony jest silnik elektryczny o mocy 88 KM. Silnik został wyposażony w 6-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Dodatkowym rozwiązaniem jest umieszczenie silnika elektrycznego pod tylną osią, co umożliwia napęd na tylne koła o mocy 65 kW i momencie obrotowym 165 Nm.
Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie wysokoprądowego generatora na przedniej osi, którego zadaniem jest wspomaganie silnika benzynowego na krótkich odcinkach. Generuje on moc 15 kW i moment obrotowy 150 Nm, co umożliwia płynny rozruch oraz wyłączanie silnika. Sam silnik elektryczny pozwala na pokonanie około 41 km, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie. Na świetne osiągi oraz niski poziom spalania wpływa unikatowy system xDrive, który współpracuje z silnikiem spalinowym, napędzając przednie koła i wspomagając układ elektryczny tylnych kół.
Warto również wspomnieć, że silnik 1.5 B38 jest częścią modułowej konstrukcji, w której znajduje się również silnik o tej samej pojemności, 1.5d B37 Diesel. Celem inżynierów BMW jest stworzenie modułowych silników, co przynosi korzyści całej rodzinie, ponieważ wiele podzespołów może być wspólnych. Cała rodzina silników jest produkowana w fabryce BMW Steyr w Austrii.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1499 cm3
Zakres mocy: 136 KM
Moment obrotowy: 220 Nm
Pojemność baterii: 5.8-7.6 kWh
Zasięg silnika EV: 41-42 km
Moc silnika EV: 88 KM
Moment obrotowy EV: 165 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 12-14 kWh/100km
Moc układu: 224 KM
Moment obr. układu: 385 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |