Napęd hybrydowy Honda 1.5 16V IMA Hybrid o mocy układu 124 lub 137KM miał zastosowanie w samochodzie Honda CR-Z. Bazą jest jednostka benzynowa w technologii VTEC (zmienne fazy rozrządu) zespolona z napędem elektrycznym. Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 13.6 lub 20 KM i momencie obrotowym 78Nm przy 1500 obr/min co łącznie dało moc 124 lub 137KM oraz moment obrotowy 174Nm. Jest to pierwsza hybryda którą zastosowano w samochodzie typu sportowego i co ważne współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną.
Rozwiązanie jakie tutaj znajdziemy znane jest z modelu Honda Insight – jest proste i sprawdzone. To system IMA- Integrated Motor Assist, który odpowiada za współpracę obu napędów i ładowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych. Klasyczna jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu, natomiast silnik elektryczny wspomaga go. Współpraca tych silników znacząco różni się od klasycznej Hybrydy ponieważ w tym układzie napędy pracują równolegle, to oznacza, że silnik elektryczny nie może pracować osobno. Natomiast praca napędu elektrycznego polega na wspomaganiu jednostki benzynowej podczas ruszania oraz pracy na niższych obrotach.
Dodatkowo energia, która została zmagazynowana jest przydatna do zasilania urządzeń typu klimatyzacja, radio, nawiew itd. Ważną kwestią jest ładowanie baterii, które odbywa się podczas hamowania oraz zwalniania prędkości, wtedy energia jest magazynowana w akumulatorach. Zdecydowanie nadrzędną kwestią tego układu hybrydowego było obniżenie kosztów eksploatacji oraz norm emisji spalin. Dlatego osiągi zeszły na plan drugorzędny przez co znacznie zmniejszono koszty użytkowania.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1497 cm3
Zakres mocy: 114-121 KM
Moment obrotowy: 145 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 14-20 KM
Moment obrotowy EV: 78 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 124-137 KM
Moment obr. układu: 174 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |