Silnik Nissan 3.5 V6 Hybrid o mocy 306KM o momencie obrotowym 350Nm miał zastosowanie w samochodach Infinity. Bazą jest silnik o pojemności 3.5 w układzie V o oznaczeniu VQ35HR który wszedł do produkcji w 2006 roku a od 2010 roku był zastosowany do napędu hybrydowego. Jednostka została połączony z silnikiem elektrycznym o mocy 68KM oraz akumlatorem litowo-jonowym co łącznie dało moc 364KM. Oba napędy współpracują z 7-stopniową automatyczną skrzynią biegów która napędza tylną oś.
Do wyboru jest kilka trybów jazdy Snow,Sport oraz tryb ECO w którym auto porusza się na samym silniku elektrycznym.Jednak przy wyższych prędkościach do pracy włącza się jednostka spalinowa i wspomaga napęd elektryczny.Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Pozwoliły na to rozwiązania hybrydowe i zastosowane systemy,właśnie jazda miejska w zatłoczonych miastach jest idealnym rozwiązaniem przy aucie segementu SUV.
Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.
Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 3498 cm3
Zakres mocy: 306 KM
Moment obrotowy: 350 Nm
Moc silnika EV: 68 KM
Moment obrotowy EV: 270 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Moc układu: 364 KM
Moment obr. układu: 546 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |