Silnik Mitsubishi 2.0 MIVEC Hybrid Plug-in o mocy 204KM z dwoma silnikami elektrycznymi o mocach 82KM każdy. Jest to pierwszy samochód z napędem hybrydowym typu Plug-in firmy Mitsubishi zastosowany w modelu Outlander. W odróżnieniu od klasycznych napędów hybrydowych tu napędem głównym są silniki elektryczne a jednostka spalinowa wspomaga go. Cały napęd składa się z jednostki benzynowej 2.0 o mocy 121KM umiejscowionej w po prawej stronie komory silnika oraz dwóch silników elektrycznych o mocy 82KM jeden z przodu po lewej stronie komory silnika połączony z inwertorem oraz generatorem oraz silnikiem umiejscowionym z tyłu pod podłogą również z inwertorem i generatorem.
Cały układ wyposażony jest w baterie litowo-jonowe 12 kWh/300V składające się z 80 ogniw umieszczone pod podłogą między dwoma osiami, przez to nie ogranicza przestrzeni pasażerskiej. Baterie zostały podzielone na 10 modułów które są wymienne, to pozwoli użytkownikowi w razie awarii wymianę jednego a nie całego kompletu. Dodatkowo akumlatory zostały wyposażone w niezależny układ chłodzenia powietrzem. W aucie zastosowano nowatorski system Twin Motor 4WD odpowiadający za napęd czterech kół, wszystko sterowane jest elektronicznie. Jednostka spalinowa napędza przednią oś natomiast silniki elektryczne niezależnie napędzają obie osie.
Głównym napędem są silniki elektryczne a jednostka spalinowa pełni rolę wspomagającą, jedynie przy większych prędkościach lub niskim poziomie naładowania akumulatorów przejmuje rolę napędu głównego. Za pracę napędów odpowiada system PHEV i oferuje trzy tryby jazdy elektryczny, szeregowy hybrydowy oraz równoległy hybrydowy. Pierwszy jest to całkowicie elektryczny napęd odbywa się za pomocą przedniego oraz tylnego silnika. Drugi szeregowy odbywa się za pomocą silników elektrycznych przy czym wspomaga je jednostka spalinowa która pełni rolę generatora. Trzeci tryb równoległy to bezpośrednia praca jednostki benzynowej którą wspomagają silniki elektryczne.
System dobiera optymalnie rozwiązania aby auto jak najwięcej kilometrów pokonywało na napędzie elektrycznym. Podczas rozładowania akumulatorów ich ładowanie odbywa się na kilka sposobów – poprzez hamowanie podczas jazdy przy pomocy generatora prądu lub ze zwykłego gniazda elektrycznego. Jest to hybryda typu Plug-in więc może skorzystać z klasycznego gniazda 230V lub szybkiej miejskiej ładowarki. Czas naładowania baterii do pełna to 4 godziny a szybkie ładowanie to około 30 minut (jest to nie pełne naładowanie). Użytkownik może za pomocą trybu Battery Charge Mode podczas jazdy kontrolować zużycie energii i tym samym w razie nagłego spadku wykorzystać silnik do jej ładowania.
Zasięg jaki można uzyskać na samym napędzie elektrycznym EV to ponad 55km a prędkość maksymalną to 120km/h to znakomity wynik który daje możliwość poruszania się praktycznie na samym napędzie elektrycznym.Spalanie jakim może się pochwalić Outlander to średnio 1.9 l na 100km to wyśmienity wynik biorąc pod uwagę gabaryty i ciężar auta.Napęd jaki zastosowano w Outlenderze zdecydowanie sprawdza się w jeździe miejskiej ponieważ odległość jaką można pokonać w trybie EV pozwoli na obniżenie kosztów do minimum.Natomiast jazda po za miejska z wyższymi prędkościami przekłada się na bardzo wysokie spalanie oraz słabą kulturę pracy jednostki benzynowej.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1998 cm3
Zakres mocy: 121 KM
Moment obrotowy: 190 Nm
Pojemność baterii: 12 kWh
Zasięg silnika EV: 54 km
Moc silnika EV: 82+82 KM
Moment obrotowy EV: 137+195 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 13.4 kWh/100km
Moc układu: 204 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |