Popularne na rynku

Pełna hybryda Renault 1.6 16V E-TECH Full Hybrid H4M

6174
Pełna hybryda Renault 1.6 16V E-TECH Full Hybrid H4M

Napędy hybrydowe Renault są stosowane w samochodach marki

  • Dacia
  • Renault

Silnik Renault 1.6 16V E-TECH Hybrid 143KM H4M wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila modele Renault Clio, Captur i Arkana a także Dacię Jogger i Mitsubishi Colt VII. Cały napęd hybrydowy powstał na bazie wolnossącego  silnika 1.6 SCe  z wtryskiem wielopunktowym oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Pod maską znajdziemy wspomniany silnik spalinowy o pojemności 1.6 i mocy 94KM zespolony z dwoma  silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 69KM.




Jednostka benzynowa połączona jest z przekładnią czterobiegową natomiast mocniejszy 49-konny silnik elektryczny posiada skrzynię dwu-biegową  która wspomaga dynamikę podczas ruszania .Całkowita moc układu  hybrydowego wynosi 143KM !Pierwszy o mocy 49KM zasilanym baterią litowo-jonową o pojemności 1,2kWh oraz drugi 20-konny  pełniący rolę rozrusznika i generator prądu . Ruszanie auta odbywa się zawsze w trybie elektrycznym a jego jego dystans w  trybie eco uzależniony jest od naładowania baterii.




Ładowanie akumlatora odbywa się automatycznie przez odłączenie jednostki spalinowej gdy auto porusza się  ze wzniesień jak również z odzyskiwania energii podczas hamowania . .Producent deklaruje że auto z tym napędem podczas jazdy miejskiej pokona dystans do 80%  w trybie elektrycznym .Bardzo ważną kwestią jest to że w momencie zatrzymania pojazdu silnik spalinowy nie pracuje co przekłada się na obniżenie spalania. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6dFull .

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1598 cm3

Zakres mocy: 91-94 KM

Moment obrotowy: 144-148 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.2 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 49-69 KM

Moment obrotowy EV: 205 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 140-143 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • wysoka kultura pracy
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.3 L, typ oleju: 5W30/RN17, wymiana po 30.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 2) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 2 0

Najbardziej awaryjna część

24%
5%
0%
10%
5%
0%
57%
Suma głosów: 21

Opinie użytkowników

09.11.2024 Renault Captur II
(10.0)
Opinia: Nie znajduje słabych stron
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: Dynamiczny w mieście, niskie spalanie, cicha praca
Wady: Słyszalne wysokie obroty podczas ładowania akumulatora trakcyjnego podczas miejskiej jazdy. Ale to nie jest wada, a cechą tego napędu.
  • Silnik: 145
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 5000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam
16.07.2023 Arkana
(10.0)
Opinia: Auto ma obecnie przejechane 13 tys km więc można pwoiedzieć że nowe.Co do działania hybrydy spisuje sie bardzo dobrze jest cicha i bardzo oszczędna.Miałem dylemat przed zakupem ze względu na brak turbodoładowania ale okazało się że niema co się obawiać,Robotę robi silnik elektryczny który ładnie
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo dobry układ hybrydowy,cicha prac,dobra dynamika,niskie spalanie
Wady: za wcześnie na złe opinie.
  • Silnik: 1.6 E-Tech 143KM
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 13.000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam