Hybryda Plug-in Mitsubishi 2.4 16V MIVEC Hybrid 4B12

601
Hybryda Plug-in Mitsubishi 2.4 16V MIVEC Hybrid 4B12

Napędy hybrydowe Mitsubishi są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.4 MIVEC 188KM Plug-in Hybrid wszedł do produkcji w 2021 roku i zasila modele Eclipse Cross oraz Outlander. Bazą układu hybrydowego jest sprawdzona jednostka wolnossąca 2.4 MIVEC sprzężona z dwoma silnikami elektrycznymi. Silnik spalinowy generuje moc 98KM natomiast elektryki pierwszy 82KM oraz drugi 95KM co łącznie daje moc systemową 188KM.Co ważne głównym napędem obu osi 4X4 są właśnie silniki elektryczne.Auto w większości porusza się za pomocą układu elektrycznego który jest wspomagany przez silnik spalinowy pracujący jako generator prądu.


W momencie przyspieszenia i zwiększenia mocy do pracy włącza się silnik spalinowy.Z racji tego że mamy czynienia z hybrydą typu Plug-in  oznacza to że możemy ją ładować z gniazdka  230V co zajmuje  około 6 godzin.Auto dodatkowo zostało wyposażone w gniazdo szybkiego ładowania CHAdeMO umożliwiające korzystanie z publicznej ładowarki, czas ładowania ponad 25min do 80% baterii .To daje nam  możliwość przy pełnym naładowaniu pojemnej baterii 13kWh pokonania dystansu 45km na samym elektryku.Kolejną możliwością ładowania baterii jest silnik spalinowy pracujący w trybie Charge jednak wtedy znacząco wzrasta spalanie nawet do 20 l.Dlatego trzeba bardzo uważać aby nie doprowadzić do pełnego wyładowania baterii.


W przypadku pełnego wyładowania wskazaną opcją jest jazda w trybie Hybrydowym gdzie spalanie w mieście oscyluje w granicach 6 litrów natomiast w trasie około 8l w trasie .To bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z autem typu SUV .Co do prędkości producent deklaruje że na silniku elektrycznym Mitsubishi Eclipse Cross pojedzie z prędkością 135KM/h natomiast na spalinowym 163km/h.W ogólnej opinii fachowców cały napęd wraz z bazową jednostką 2.4 MIVEC to bardzo udana konstrukcja która jest dynamiczna i oszczędna.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2360 cm3

Zakres mocy: 98-135 KM

Moment obrotowy: 193-211 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13.8 kWh

Zasięg silnika EV: 45-61 km

Moc silnika EV: 82+95 KM

Moment obrotowy EV: 137+195 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 17-19 kWh/100km

Moc układu: 188-224 KM

Moment obr. układu: 332 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • drogi serwis
  • kosztowne części
  • droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 0W-20 / 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

07.01.2024 Outlander III
(10.0)
Opinia: Świetny silnik mocy i pojemny ostatni z normalnych silników a nie jakieś tam 1.0.Spalanie niskie wszystko zalezne od pracy napędów oraz stylu jazdy.Na samym elektryku zrobimy około 40km do prędkości 130 km w obu napędach to średnio wychodzi 5.5l.Po rozładowaniu batereii auto potrafi spalić dużo
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo mocny i dynamiczny silnik,spalanie na niskim poziomie przy odpowiedniej jeździe
Wady: duże spalanie przy wyładowanej baterii
  • Silnik: 2.4 224KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 47.000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam