Hybryda BMW 2.0 R4 16V PHEV Hybrid Power B48B20B weszła do produkcji w 2019 roku i ma zastosowanie w samochodach BMW Serii 3, Serii 5 oraz X3. Bazą jest silnik 2.0 16V TwinPower B48B20 do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 113KM (109KM od 2022r). Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami. Można wybrać jeden z trzech trybów: AUTO eDRIVE – automatyczny, MAX eDRIVE tylko elektryczny oraz SAVE BATTERY, który utrzymuje ładowanie akumulatorów o pojemności 12kWh na stałym poziomie.
Są to inteligentne systemy, które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy. Hybryda typu plug-in pozwala na dodatkowo naładować akumulatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego. Ładowanie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny, natomiast z domowego wydłuża się o jedną godzinę. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony pod tylnymi siedzeniami.Silnik został wyposażony w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła.
Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive, który poprzez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji. Na podstawie danych nawigacyjnych system jest wstanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy. Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu, lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomaga układ spalinowy. Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać dystans od 52-66km z maksymalnie prędkością do 140km/h.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1998 cm3
Zakres mocy: 184 KM
Moment obrotowy: 300 Nm
Pojemność baterii: 12 kWh
Zasięg silnika EV: 42-66 km
Moc silnika EV: 109-113 KM
Moment obrotowy EV: 250-265 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 14-20 kWh/100km
Moc układu: 292 KM
Moment obr. układu: 420 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |