Hybryda Mitsubishi 2.4 16V MIVEC PHEV 188/224KM 4B12

1073
Hybryda Mitsubishi 2.4 16V MIVEC PHEV 188/224KM 4B12

Napędy hybrydowe Mitsubishi są stosowane w samochodach marki

  • Mitsubishi

Silnik Mitsubishi 2.4 MIVEC 188/224KM Plug-in Hybrid wszedł do produkcji w 2021 roku i zasila modele Eclipse Cross oraz Outlander III. Bazą układu hybrydowego jest sprawdzona jednostka wolnossąca 2.4 MIVEC sprzężona z dwoma silnikami elektrycznymi. Silnik spalinowy generuje moc 98KM w Eclipse Cross lub 135KM w Outlanderze natomiast elektryki 82KM oraz 95KM co łącznie daje moc systemową odpowiednio 188 lub 224KM. Co ważne głównym napędem obu osi są właśnie silniki elektryczne. Auto w większości porusza się za pomocą układu elektrycznego który jest wspomagany przez silnik spalinowy pracujący jako generator prądu.


W momencie przyspieszenia i zwiększenia mocy, do pracy włącza się silnik spalinowy. Z racji tego, że mamy czynienia z hybrydą typu Plug-in oznacza to, że możemy ją ładować z gniazdka 230V, co zajmuje  około 6 godzin. Auto dodatkowo zostało wyposażone w gniazdo szybkiego ładowania CHAdeMO umożliwiające korzystanie z publicznej ładowarki, czas ładowania ~25min do 80% baterii. To daje nam  możliwość przy pełnym naładowaniu pojemnej baterii 13kWh pokonania dystansu w zakresie 45-60km na samym elektryku. Kolejną możliwością ładowania baterii jest silnik spalinowy pracujący w trybie Charge jednak wtedy znacząco wzrasta spalanie (nawet do 20 l/100km). Dlatego trzeba uważać aby nie doprowadzić do pełnego wyładowania baterii.


W przypadku pełnego wyładowania wskazaną opcją jest jazda w trybie hybrydowym gdzie spalanie w mieście oscyluje w granicach 6 litrów natomiast w trasie około 8l/100km. To bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autami typu SUV. Co do prędkości producent deklaruje że na silniku elektrycznym Mitsubishi Eclipse Cross pojedzie z prędkością 135km/h natomiast na spalinowym 163km/h. W ogólnej opinii fachowców cały napęd wraz z bazową jednostką 2.4 MIVEC to bardzo udana konstrukcja która jest dynamiczna i oszczędna.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2360 cm3

Zakres mocy: 98-135 KM

Moment obrotowy: 193-211 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 13.8 kWh

Zasięg silnika EV: 45-61 km

Moc silnika EV: 82+95 KM

Moment obrotowy EV: 137+195 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 17-19 kWh/100km

Moc układu: 188-224 KM

Moment obr. układu: 332 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: pośredni

Zalety

  • trwała jednostka
  • niska awaryjność
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • drogi serwis
  • kosztowne części
  • droga wymiana rozrządu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 4.6 L, typ oleju: 0W-20 / 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

07.01.2024 Outlander III
(10.0)
Opinia: Świetny silnik mocy i pojemny ostatni z normalnych silników a nie jakieś tam 1.0.Spalanie niskie wszystko zalezne od pracy napędów oraz stylu jazdy.Na samym elektryku zrobimy około 40km do prędkości 130 km w obu napędach to średnio wychodzi 5.5l.Po rozładowaniu batereii auto potrafi spalić dużo
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: bardzo mocny i dynamiczny silnik,spalanie na niskim poziomie przy odpowiedniej jeździe
Wady: duże spalanie przy wyładowanej baterii
  • Silnik: 2.4 224KM
  • Rocznik: 2020
  • Przebieg: 47.000
  • Spalanie: 5.5 l/100km
Polecam