Silnik Mitsubishi 2.4 MIVEC 188/224KM Plug-in Hybrid wszedł do produkcji w 2021 roku i zasila modele Eclipse Cross oraz Outlander III. Bazą układu hybrydowego jest sprawdzona jednostka wolnossąca 2.4 MIVEC sprzężona z dwoma silnikami elektrycznymi. Silnik spalinowy generuje moc 98KM w Eclipse Cross lub 135KM w Outlanderze natomiast elektryki 82KM oraz 95KM co łącznie daje moc systemową odpowiednio 188 lub 224KM. Co ważne głównym napędem obu osi są właśnie silniki elektryczne. Auto w większości porusza się za pomocą układu elektrycznego który jest wspomagany przez silnik spalinowy pracujący jako generator prądu.
W momencie przyspieszenia i zwiększenia mocy, do pracy włącza się silnik spalinowy. Z racji tego, że mamy czynienia z hybrydą typu Plug-in oznacza to, że możemy ją ładować z gniazdka 230V, co zajmuje około 6 godzin. Auto dodatkowo zostało wyposażone w gniazdo szybkiego ładowania CHAdeMO umożliwiające korzystanie z publicznej ładowarki, czas ładowania ~25min do 80% baterii. To daje nam możliwość przy pełnym naładowaniu pojemnej baterii 13kWh pokonania dystansu w zakresie 45-60km na samym elektryku. Kolejną możliwością ładowania baterii jest silnik spalinowy pracujący w trybie Charge jednak wtedy znacząco wzrasta spalanie (nawet do 20 l/100km). Dlatego trzeba uważać aby nie doprowadzić do pełnego wyładowania baterii.
W przypadku pełnego wyładowania wskazaną opcją jest jazda w trybie hybrydowym gdzie spalanie w mieście oscyluje w granicach 6 litrów natomiast w trasie około 8l/100km. To bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autami typu SUV. Co do prędkości producent deklaruje że na silniku elektrycznym Mitsubishi Eclipse Cross pojedzie z prędkością 135km/h natomiast na spalinowym 163km/h. W ogólnej opinii fachowców cały napęd wraz z bazową jednostką 2.4 MIVEC to bardzo udana konstrukcja która jest dynamiczna i oszczędna.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2360 cm3
Zakres mocy: 98-135 KM
Moment obrotowy: 193-211 Nm
Pojemność baterii: 13.8 kWh
Zasięg silnika EV: 45-61 km
Moc silnika EV: 82+95 KM
Moment obrotowy EV: 137+195 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 17-19 kWh/100km
Moc układu: 188-224 KM
Moment obr. układu: 332 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |