Silnik Mitsubishi 2.4 MIVEC 188KM Plug-in Hybrid wszedł do produkcji w 2021 roku i zasila modele Eclipse Cross oraz Outlander. Bazą układu hybrydowego jest sprawdzona jednostka wolnossąca 2.4 MIVEC sprzężona z dwoma silnikami elektrycznymi. Silnik spalinowy generuje moc 98KM natomiast elektryki pierwszy 82KM oraz drugi 95KM co łącznie daje moc systemową 188KM.Co ważne głównym napędem obu osi 4X4 są właśnie silniki elektryczne.Auto w większości porusza się za pomocą układu elektrycznego który jest wspomagany przez silnik spalinowy pracujący jako generator prądu.
W momencie przyspieszenia i zwiększenia mocy do pracy włącza się silnik spalinowy.Z racji tego że mamy czynienia z hybrydą typu Plug-in oznacza to że możemy ją ładować z gniazdka 230V co zajmuje około 6 godzin.Auto dodatkowo zostało wyposażone w gniazdo szybkiego ładowania CHAdeMO umożliwiające korzystanie z publicznej ładowarki, czas ładowania ponad 25min do 80% baterii .To daje nam możliwość przy pełnym naładowaniu pojemnej baterii 13kWh pokonania dystansu 45km na samym elektryku.Kolejną możliwością ładowania baterii jest silnik spalinowy pracujący w trybie Charge jednak wtedy znacząco wzrasta spalanie nawet do 20 l.Dlatego trzeba bardzo uważać aby nie doprowadzić do pełnego wyładowania baterii.
W przypadku pełnego wyładowania wskazaną opcją jest jazda w trybie Hybrydowym gdzie spalanie w mieście oscyluje w granicach 6 litrów natomiast w trasie około 8l w trasie .To bardzo dobre wyniki biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z autem typu SUV .Co do prędkości producent deklaruje że na silniku elektrycznym Mitsubishi Eclipse Cross pojedzie z prędkością 135KM/h natomiast na spalinowym 163km/h.W ogólnej opinii fachowców cały napęd wraz z bazową jednostką 2.4 MIVEC to bardzo udana konstrukcja która jest dynamiczna i oszczędna.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2360 cm3
Zakres mocy: 98-135 KM
Moment obrotowy: 193-211 Nm
Pojemność baterii: 13.8 kWh
Zasięg silnika EV: 45-61 km
Moc silnika EV: 82+95 KM
Moment obrotowy EV: 137+195 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 17-19 kWh/100km
Moc układu: 188-224 KM
Moment obr. układu: 332 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: pośredni
Średnia (głosów: 1) | (10.0) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |