Pełna hybryda VW 2.0 16V TFSI hybrid o mocy 245KM i momencie obrotowym 480Nm miała zastosowanie w samochodach Audi A6, A8 oraz Q5. Klasyczny silnik spalinowy został zespolony z silnikiem elektrycznym i w taki sposób został skonstruowany napęd hybrydowy. Bazą jest silnik 2.0 TFSI o mocy 211KM do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 54KM co łącznie daje moc 245KM. Silnik został wyposażony w wielopłytkowe sprzęgło, którego zadaniem jest rozłączenie obu silników benzynowego i elektrycznego.
W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 1,3 kWh/40KW, które są umieszczone pod podłogą bagażnika i są chłodzone powietrzem. Hybryda daje kilka możliwości jazdy, na samym silniku elektrycznym gdzie możemy pokonać około 3km przy prędkości do 60km/h największą jaką możemy osiągnąć to około90km/h. Kolejnym rozwiązaniem jest połączenie obu napędów co łącznie daje 245KM, wtedy silnik elektryczny pełni rolę dopalacza i w momencie gwałtownego dodania gazu oba silniki wspólnie współdziałają co poprawia osiągi.
Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu i wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumulatora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prądu. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7L.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1984 cm3
Zakres mocy: 211 KM
Moment obrotowy: 350 Nm
Pojemność baterii: 1.3 kWh
Zasięg silnika EV: 3 km
Moc silnika EV: 54 KM
Moment obrotowy EV: 210 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 245 KM
Moment obr. układu: 480 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |