Silnik 2.0 Hybrid eCVT o mocy 190KM przy 6000 obr/min z momentem obrotowym 175Nm przy 1750-4500 obr/min. Jednostka ma zastosowanie w modelu Ford Mondeo MK5 od 2014 roku. Pod maską znajdziemy specjalnie zaprojektowaną jednostkę czterocylindrową z wtryskiem bezpośrednim przystosowaną do silnika elektrycznego. Nie mylić tej jednostki z klasycznym benzyniakiem 2.0 145KM Duratec ani z najnowszą jednostką 2.0 EcoBoost, jest to całkowicie odrębna konstrukcja. Silnik jest produkowany w Stanach Zjednoczonych i zasila między innymi Forda Fusion, a od 2014 roku stosowany w Fordzie Mondeo na rynek europejski.
Bazą jest jednostka 2.0 140KM do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 88KW co łącznie daje moc 190KM. Silnik został wyposażony w automatyczną bezstopniową przekładnię eCVT, która przekazuje napęd na przednie koła. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 1,4 kWh, które są umieszczone za tylnymi siedzeniami w części bagażnika. Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu, wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumulatora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prądu. Dodatkowo Mondeo z tym silnikiem wyposażono w generator do odzyskiwania energii z hamowania. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości silnik zaczyna współpracować z napędem benzynowy co jest już odczuwalne.
Ford przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów z prędkością maksymalnie do 50km/h, gdy zabraknie energii w akumulatorach zostanie automatycznie przełączony na silnik spalinowy. Największą prędkość jaką można uzyskać na silniku elektrycznym to ponad 100km/h, potem silnik przełącza się na silnik benzynowy. Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście oscyluje w granicach 4.2l co jest dalekie od tego o czym informuje producent 2.8l, choć to i tak bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z autem segmentu D. Średnie spalanie auta oscyluje w granicach 5.4l. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę przede wszystkim za bezawaryjność oraz niskie koszty utrzymania.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1999 cm3
Zakres mocy: 140 KM
Moment obrotowy: 173 Nm
Pojemność baterii: 1.4 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 120 KM
Moment obrotowy EV: 240 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 190 KM
Moment obr. układu: 300 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Wymiana oleju w skrzyni biegów co 240.000 tys/km lub 12 lat
Średnia (głosów: 3) | (8.2) |
Trwałość | 9.0/10 |
Utrzymanie | 8.0/10 |
Dynamika | 7.7/10 |