Silnik BMW 2.0 16V Twin Power Hybrid o mocy układu 313KM z momentem obrotowym 450Nm miał zastosowanie w samochodach BMW Serii X5 w latach 2015-2018. Bazą jest silnik 2.0 16V Twin Power N20 B20 o mocy 245KM, do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 113KM. Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami. Można wybrać jeden z trzech trybów: AUTO eDRIVE – automatycznym, MAX eDRIVE – tylko elektryczny oraz SAVE BATTERY, który utrzymuje ładowanie akumulatorów na stałym poziomie. Są to inteligentne systemy, które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy.
Hybryda typu plug-in pozwala na dodatkowo naładować akumulatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego. Ładowanie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny, natomiast z domowego wydłuża się o jedną godzinę. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony pod podłogą bagażnika. Silnik został wyposażony w 8 stopniową automatyczną Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive, który przez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji. Na podstawie danych nawigacyjnych system jest wstanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy. Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach, system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu, lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomagać układ spalinowy. Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać około 40km przy prędkości nie większej niż 55KM/h, natomiast maksymalnie możemy osiągnąć prędkość 120km/h.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1997 cm3
Zakres mocy: 245 KM
Moment obrotowy: 350 Nm
Pojemność baterii: 6.8 kWh
Zasięg silnika EV: 31 km
Moc silnika EV: 113 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15.4 kWh/100km
Moc układu: 313 KM
Moment obr. układu: 450 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |