Silnik BMW 4.4 ActiveHybrid znajduje zastosowanie w samochodach BMW X6 oraz Serii 7. Jest oparty na silniku 4.4 TwinPower N63, do którego został dołączony silnik elektryczny. W przypadku modelu BMW X6, moc wyjściowa auta to 407KM z maksymalnym momentem 600Nm. Do tego dołączono silnik elektryczny o mocy 91KM i 260Nm, co wspólnie daje moc 485KM i 780Nm. W tej wersji zastosowano różne rozwiązania, przede wszystkim auto może poruszać się bezpośrednio na samym silniku elektrycznym na kilka kilometrów. Dwa napędy, które są w X6, czynią ją najmocniejszą hybrydą na świecie! Napęd jest sprzężony z 7-biegowym automatem, który napędza cztery koła, a w trybie ręcznym napędzany jest przez silnik spalinowy. W tej wersji silnik współpracuje z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 86KM oraz 91KM, ten układ powstał przy współpracy z Mercedesem, Chryslerem oraz GM. W tych zestawieniach BMW X6 może korzystać z kilku wersji napędu – spalinowy, elektryczny lub wspólny, wszystko jest uzależnione od warunków, w jakich się znajdzie. Na samym silniku elektrycznym auto może pokonać odcinek 2km z prędkością 60KM/h, potem automatycznie przechodzi na tryb spalinowy lub wspólny. Ładowanie akumulatorów niklowo-metalowo-wodorkowych o pojemności 2.4kWh odbywa się również podczas hamowania. Producent podaje, że spalanie przy tym napędzie hybrydowym zmniejszyło się o 20%, a wynik jaki można osiągnąć to około 10l/100km.
W przypadku modelu BMW Serii 7, moc wyjściowa to 448KM z maksymalnym momentem 650Nm, do którego dołączono silnik elektryczny o mocy 20KM i 210Nm, co łącznie daje moc 465KM i 700Nm. W drugiej odmianie moc jest mniejsza, jednak tu mamy do czynienia z zupełnie innym segmentem auta. Tak jak w wersji X6, ładowanie również odbywa się przez odzyskiwanie energii podczas hamowania, a energię gromadzi się w bateriach litowo-jonowych ukrytych w części bagażowej. W tym zestawieniu, włącznie z silnikiem spalinowym, współpracuje silnik elektryczny, przez co udało się zredukować spalanie do 17%, czyli około 9.5l na 100km. Na te osiągi mają również wpływ systemy start&stop oraz 8-biegowa przekładnia zmiany biegów. Dużym plusem jest wykorzystanie energii z akumulatorów podczas postoju, np. układu klimatyzacji, gdzie można zaprogramować temperaturę oraz działanie wszelkich układów pokładowych.
Podsumowując, obie wersje silników są bardzo dobrym rozwiązaniem, które bezsprzecznie obniża koszty użytkowania auta.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 4395 cm3
Zakres mocy: 408-450 KM
Moment obrotowy: 600-650 Nm
Pojemność baterii: 0.4-2.6 kWh
Zasięg silnika EV: 2.5 km
Moc silnika EV: 91+86 KM
Moment obrotowy EV: 280+260 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 465-485 KM
Moment obr. układu: 780 Nm
Rodzaj układu: 8-cylindrowy
Ilość zaworów: 32
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |