Popularne na rynku

Silnik VW 1.4 16V TSI e-tron EA211 CUK/CXU

6474
Silnik VW 1.4 16V TSI e-tron EA211 CUK/CXU

Napędy hybrydowe Volkswagen są stosowane w samochodach marki

  • Audi
  • Seat
  • Skoda
  • Volkswagen

Napęd hybrydowy VW 1.4 16V TFSI e-tron o mocy 204KM przy 6000 obr/min z momentem obrotowym 350Nm przy 1600 obr/min. Pod maską znajdziemy znaną jednostkę 1.4 TFSI z rodziny EA211 – czterocylindrową z wtryskiem bezpośrednim sprzężoną z silnikiem elektrycznym. Silnik został wyposażony w 6-stopniową przekładnie  automatyczną S-Tronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Silnik elektryczny posiada moc 102KM a silnik spalinowy 150KM. W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe 8,8 kWh, które są umieszczone za tylnymi siedzeniami w części bagażnika, która zmniejszyła się o ponad 100 l w przypadku Audi A3.




Również zbiornik paliwa jest jest mniejszy o 10l. Praca hybrydy przypomina podobne rozwiązanie jak system start&stop, silnik benzynowy wyłącza się po każdym odjęciu gazu, wtedy mamy do czynienia z doładowaniem się akumulatora przez jadące auto, przez co silnik działa jak generator prądu. Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub przekroczeniu danej odległości napęd zaczyna współpracować z silnikiem benzynowym co jest już odczuwalne. Audi przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać maksymalnie do 50km, gdy zabraknie energii w akumulatorach zostanie automatycznie przełączony na silnik spalinowy. Największą prędkość jaką można uzyskać na silniku elektrycznym to ponad 130km/h.




Biorąc pod uwagę takie rozwiązania możemy bezsprzecznie stwierdzić, że korzyści są wymierne zwłaszcza w użytkowania auta w warunkach miejskich. Średnie zużycie paliwa w mieście przy napędzie hybrydowym oscyluje w granicach około 2l na odcinku 20 km po przełączeniu się na silnik spalinowy granica ta wzrasta do 7l. Dużym obciążeniem dla jednostki 1.4 TFSI jest praca w trybie ładowania – poza napędzaniem auta silnik dodatkowo ładuje akumulatory przez co znacznie wzrasta spalanie (nawe powyżej 10l/100km). Hybryda typu e-tron pozwala dodatkowo ładować akumulatory bezpośrednio z gniazda elektrycznego. Ładowanie z szybkiego gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny natomiast z domowego wydłuża się do 7 godzin. Średnie spalanie auta oscyluje w granicach 5.4l. Użytkownicy chwalą sobie jednostkę przede wszystkim za bezawaryjność oraz niskie koszty utrzymania.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1395 cm3

Zakres mocy: 150-156 KM

Moment obrotowy: 250 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 8.7-9.9 kWh

Zasięg silnika EV: 45-50 km

Moc silnika EV: 102-115 KM

Moment obrotowy EV: 330-350 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 11-13 kWh/100km

Moc układu: 204-218 KM

Moment obr. układu: 350-400 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania
  • świetna elastyczność
  • bezterminowy rozrząd

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po bezterminowo
  • Ilość oleju silnikowego: 3.8 L, typ oleju: 5W30, wymiana po 15.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (8.3)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 5.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

50%
0%
0%
0%
0%
0%
50%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

10.12.2023 VW Golf GTE
(8.3)
Opinia: Mam mieszane uczucia co do tego napędu z jednej strony bardzo oszczędny ale jak już chcemy przycisnąć to zasięg na elektryku drastycznie spada.A jak tu nie cisnąć ja mocy jest pod dostatkiem przecież to wersja usportowiona.Ładnowanie z gniazdka trochę zajmuje a prąd znika w mgnieniu
  • 10.0/10
  • 5.0/10
  • 10.0/10
Zalety: silnik jest OK dobrze się zbiera,dynamika na bardzo dobrym poziomie,mocy pod dostatkiem
Wady: szybko ubywa energii a ładowanie nie jest takie tanie i do tego zajmuje trochę czasu.To co podaje producent można włożyć między bajki,realnie jest połowę z tego, maks 30km
  • Silnik: 1.4 TSI 204KM
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 136.000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam