Hybryda Honda 1.5 16V IMA Hybrid 124KM/137KM LEA1

6115
Hybryda Honda 1.5 16V IMA Hybrid 124KM/137KM LEA1

Napędy hybrydowe Honda są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Napęd hybrydowy Honda 1.5 16V IMA Hybrid o mocy układu 124 lub 137KM miał zastosowanie w samochodzie Honda CR-Z. Bazą jest jednostka benzynowa w technologii VTEC (zmienne fazy rozrządu) zespolona z napędem elektrycznym. Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 13.6 lub 20 KM i momencie obrotowym  78Nm przy 1500 obr/min co łącznie dało moc 124 lub 137KM oraz moment obrotowy 174Nm. Jest to pierwsza hybryda którą zastosowano w samochodzie typu sportowego i co ważne współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną.


Rozwiązanie jakie tutaj znajdziemy znane jest z modelu Honda Insight – jest proste i sprawdzone. To system IMA- Integrated Motor Assist, który odpowiada za współpracę obu napędów i ładowania baterii niklowo-metalowo-wodorkowych. Klasyczna jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu, natomiast silnik elektryczny wspomaga go. Współpraca tych silników znacząco różni się od klasycznej Hybrydy ponieważ w tym układzie napędy pracują równolegle, to oznacza, że silnik elektryczny nie może pracować osobno. Natomiast praca napędu elektrycznego polega na wspomaganiu jednostki benzynowej podczas ruszania oraz pracy na niższych obrotach.


Dodatkowo energia, która została zmagazynowana jest przydatna do zasilania urządzeń typu klimatyzacja, radio, nawiew itd. Ważną kwestią jest ładowanie baterii, które odbywa się podczas hamowania oraz zwalniania prędkości, wtedy energia jest magazynowana w akumulatorach. Zdecydowanie nadrzędną kwestią tego układu hybrydowego było obniżenie kosztów eksploatacji oraz norm emisji spalin. Dlatego osiągi zeszły na plan drugorzędny przez co znacznie zmniejszono koszty użytkowania.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1497 cm3

Zakres mocy: 114-121 KM

Moment obrotowy: 145 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 14-20 KM

Moment obrotowy EV: 78 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 124-137 KM

Moment obr. układu: 174 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • trwała konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • niskie spalanie
  • dobra elstyczność

Wady

  • koszty serwisu
  • regulacja luzów zaworowych

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Pasek, wymiana po 90.000 km
  • Ilość oleju silnikowego: 3.3-4.0 L L, typ oleju: 5W40, wymiana po 15.000 km lub 1 rok.
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
50%
50%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 2

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami