Silnik Hyundai/Kia 2.0 16V GDI Hybrid o mocy 156KM z momentem obrotowym 189Nm miał zastosowanie w samochodach Kia Optima II. Bazą jest jednostka benzynowa 2.0 GDI z rodziny Nu (G4NC) z wtryskiem bezpośrednim zespolona z napędem elektrycznym. Do jednostki benzynowej został dołączony silnik elektryczny o mocy 68KM co łącznie dało 205KM z momentem obrotowym 375Nm dostępny 2300 obr./min .W odróżnieniu od klasycznych rozwiązań gdzie stosowana jest przekładnia CVT w tej odmianie znajdziemy dwusprzęgłową automatyczną skrzynię 6-biegową DCT która przenosi napęd na przednie koła.
Jest to świetne rozwiązanie które pozwala na szybkie redukcję biegów co przekłada się na świetną dynamikę i elastyczność. Autem można poruszać się na kilka sposobów wykorzystując silnik spalinowy lub napęd wspólny oraz tylko elektryczny.W tym układzie można skorzystać z trybu EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Największą prędkość jaką można uzyskać na napędzie elektrycznym to 120km/h a odległość jaką można pokonać to 54km.Jednak są to wartości na papierze,w rzeczywistości wygląda to zupełne inaczej, wszystko jest uzależnione od warunków które są w danym momencie spełniane. Energia elektryczna jest czerpana z i litowo-polimerowych akumulatorów o pojemności 9.8kWh.
Ładowanie ich odbywa się podczas odzyskiwania energii z hamowania, jazdy na wolnych obrotach oraz bezpośrednio przy pracy silnika spalinowego. Dodatkowo jest to konstrukcją Plug-in co oznacza że można ją ładować z gniazdka 230V -czas ładowania akumulatorów trwa 5 godzin. Auta z tym napędem mogą pochwalić się niezłymi parametrami a za sprawą dwusprzęgłowej skrzyni biegów dynamika oraz elastyczność silnika jest na bardzo wysokim poziomie.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1999 cm3
Zakres mocy: 156 KM
Moment obrotowy: 189 Nm
Pojemność baterii: 7.8 kWh
Zasięg silnika EV: 54 km
Moc silnika EV: 68 KM
Moment obrotowy EV: 205 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 12.2 kWh/100km
Moc układu: 205 KM
Moment obr. układu: 375 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 1) | (8.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 5.0/10 |
Dynamika | 10.0/10 |