Silnik Toyota 2.5 16V D-4S VVT-i Hybrid o mocy 177KM lub 181KM z maks. momentem obrotowym 220Nm występował w Lexusie IS 300h, GS IV 300h oraz RC 300h. Bazą napędu hybrydowego jest 16-zaworowa jednostka benzynowa z wtryskiem bezpośrednim o oznaczeniu 2FR która weszła do produkcji w 2008roku. Konstrukcja silnika ze zmiennymi fazami rozrządu Dual VVT-i pracująca w cyklu Atkinsona. Do napędu hybrydy sprzężono silnik elektryczny o mocy 143KM i 300Nm co łącznie dało moc 223KM.Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego.
Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe 0zł z maksymalną prędkością do 50km/h .Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 6.3l !!!
Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania która jest magazynowana bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą.Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz bardzo niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.
Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2494 cm3
Zakres mocy: 181 KM
Moment obrotowy: 221 Nm
Pojemność baterii: 1.5 kWh
Zasięg silnika EV: 1 km
Moc silnika EV: 143 KM
Moment obrotowy EV: 300 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 223 KM
Moment obr. układu: 221 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Średnia (głosów: 3) | (8.8) |
Trwałość | 9.3/10 |
Utrzymanie | 9.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |