Popularne na rynku

Silnik Toyota 3.5 V6 24V Hybrid e-CVT 2GR-FSE

9437
Silnik Toyota 3.5 V6 24V Hybrid e-CVT 2GR-FSE

Napędy hybrydowe Toyota są stosowane w samochodach marki

  • Toyota
  • Lexus
  • Suzuki

Silnik Toyota 3.5 V6 Hybrid o mocy 296KM z maks. mom. obr. 317Nm przy 4800 obr/min znany z Lexusa GS od 2008 roku. Bazą jest konstrukcja silnika o oznaczeniu ( 2GR-FSE) z wtryskiem bezpośrednim .Do napędu hybrydy sprzężono silnik elektryczny o mocy 200KM co łącznie dało moc 345KM.Silnik od poprzedniej wersji z wtryskiem wielopunktowym po za prać z jednym silnikiem elektrycznym różni się możliwością zmiany systemu. Mianowicie poprzedani wersja pracowała w układzie Atkinson a obecnie dzięki zastosowaniu systemu VVT-i sterowanymi zaworami ssącymi może przełączyć się i zapewnić dużą moc w cyklu Otto.


Cały układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT która przekazuje napęd na przedzie koła.Lexus RX 450H wykorzystuje system E-Four który odpowiada za rozkłada napędu na wszystkie koła,przednie napędza wspólny układ hybrydowy natomiast tylną oś dodatkowy silnik elektryczny.Przez to rozwiązanie Lexus jest  samochodem w którym zastosowano wysokociśnieniowy silnik elektryczny pracujący niezależnie od napędu osi przedniej i wspomaga auto podczas ruszania czy jazdy na zakrętach.Te rozwiązania niewątpliwie wpływają na polepszenie osiągów oraz lepszą trakcji układu jezdnego.


Autem z tym napędem można poruszać się wykorzystując silnik spalinowy lub w trybie EV – electric vehicle czyli jazda na samym silniku elektrycznym.Każde ruszanie jest praktycznie niesłyszalne, dopiero po osiągnięciu danej prędkości lub odległości do pracy automatycznie włącza się silnik  benzynowy co jest odczuwalne.Toyota przewiduje, że na samym silniku elektrycznym można przejechać kilka kilometrów za przysłowiowe 0zł z maksymalną prędkością do 60km/h .Natomiast w układzie w hybrydowym średnie zużycie paliwa oscyluje w granicach 7l !!! Dodatkowo auto jest wyposażone w generator do odzyskiwania energii z hamowania która jest magazynowana bateriach niklowo-wodorowych umieszczonych pod tylną kanapą.


Te rozwiązania umożliwiają uzyskanie niskich kosztów eksploatcji oraz obniżenia emisji spalin Co2.Lexus z tym układem może poszczycić się dobrymi osiągami oraz niskimi kosztami użytkowania biorąc pod uwagę ciężar auta, pojemność oraz moc silnika.Pozwoliły na to rozwiązania hybrydowe i zastosowane systemy,właśnie jazda miejska w zatłoczonych miastach jest idealnym rozwiązaniem przy aucie segementu SUV.Ciężkie i duże auto najwięcej spala w mieście więc napęd hybrydowy jest idealnym rozwiązaniem gdzie w ruchu miejskim możemy poruszać się praktycznie na samym silniku elektrycznym.Jedną z ważniejszych kwestii przy wyborze auta z napędem hybrydowym jest bark drogiego i często awaryjnego osprzętu jaki znajduje się w autach z silnikami diesla.


Mianowicie samochody z napędem hybrydowym nie posiadają sprzęgła,turbosprężarki czy nader problematycznego filtra cząstek stałych.Bez wątpienia są to atuty przemawiający z układem hybrydowym,z pewnością cena zakupu auta z tym napędem jest wyższa jednak w codziennej eksploatacji koszty są o wiele niższe.Toyot jest prekursorem w produkcji napędów hybrydowych a co za tym idzie kolejne odmiany silników są bardzo dopracowane a ich awaryjność przy odpowiedniej eksploatacji jest praktycznie zerową.Te rozwiązania pozwalają na uzyskanie lepszych osiągów i jak najlepszych walorów jezdnych.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 3456 cm3

Zakres mocy: 292 KM

Moment obrotowy: 352 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 200 KM

Moment obrotowy EV: 275 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 345 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • dobra dobra elastyczność
  • niskie koszty użytkowania
  • niski poziom spalania

Wady

  • bardzo wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

25%
0%
0%
0%
0%
0%
75%
Suma głosów: 4

Opinie użytkowników

11.05.2020 Gs450h
(10.0)
Opinia: Rewelacja, osiągi moc, spalanie i trwałość
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • Silnik: Lexus GS450h
  • Rocznik: 2017
  • Przebieg: 220000
  • Spalanie: 7.5 l/100km
Polecam