Silnik Suzuki 1.2 DualJet SHVS 90KM wszedł do produkcji w roku 2020 jako mikro-hybryda (Mild Hybrid) i występuje w modelach Suzuki Baleno, Ignis oraz Swift. System jaki zastosowała firma Suzuki jest bardzo uproszczony w porównaniu do klasycznych napędów hybrydowych. W tym rozwiązaniu silnik elektryczny służy jedynie do wspomagania silnika spalinowego podczas ruszania oraz nagłego przyspieszenia. Rozwiązanie to jest bardzo proste przez co może być montowane praktycznie z każdym silniku. Pierwsze takie wsparcie dla jednostki benzynowej o nazwie SHVS (Suzuki Hybrid Vehicle System) pojawiło się w modelu Baleno a potem w Swifcie oraz Ignisie.
Zasada działania ma na celu jedynie wspomaganie silnika spalinowego a cały układ składa się z systemu ISG-Integrated Starter Generator łączącego rozrusznik z alternatorem w jedną całość. W zależności od zapotrzebowania system działa jako silnik elektryczny i wspomaga auto podczas ruszania lub nagłego przyspieszania i generuje dodatkowo 50Nm. Pełni również funkcję generatora prądu podczas hamowania, odzyskuje energię i gromadzi ją w baterii litowo-jonowej o pojemności 3Ah umieszczonej pod siedzeniem kierowcy.
Rozwiązanie to jedynie wpływa na niższe spalanie, nie ma przełożenia na lepsze osiągi oraz dodatkową moc. Przy tym systemie nie ma mowy o jakiejkolwiek jeździe na napędzie elektrycznym po prostu jest to nie możliwe. Biorąc pod uwagę modele w jakim zastosowano to rozwiązanie bezsprzecznie jest to duży plus zwłaszcza w jeździe miejskiej gdzie często auto porusza się w ulicznych korkach.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1242 cm3
Zakres mocy: 90 KM
Moment obrotowy: 120 Nm
Pojemność baterii: - kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: - KM
Moment obrotowy EV: - Nm
Typ hybrydy: 12V mHEV (mikro)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 90 KM
Moment obr. układu: 120 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 1) | (9.3) |
Trwałość | 10.0/10 |
Utrzymanie | 10.0/10 |
Dynamika | 8.0/10 |