Silnik VW 3.0 V6 24V Hybrid CGEA miał zastosowanie w samochodach Porsche Cayenne oraz Panamera w latach 2011 – 2014. Bazą jest silnik 3.0 V6 TFSI o mocy wyjściowej 333KM z maks. momentem obrotowym 440Nm do którego dołączono silnik elektryczny z mocą 47KM i 300Nm co wspólnie daje 380KM i 580Nm. Napęd został wyposażony w baterie niklowo-metalowo-wodorkowe o pojemności 1.7Kwh z ogniwami chłodzonymi powietrzem. Silnik współpracuje z 8-biegową skrzynią Tiptronic-S który przekazywał napęd na tylne koła. Silnik pozwala na przejazd w trybie elektrycznym jedynie 2km.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2995 cm3
Zakres mocy: 333 KM
Moment obrotowy: 440 Nm
Pojemność baterii: 1.7 kWh
Zasięg silnika EV: 2 km
Moc silnika EV: 47 KM
Moment obrotowy EV: 300 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 380 KM
Moment obr. układu: 580 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |