Hybryda Volkswagen 3.0 V6 TDI e-tron PHEV o oznaczeniu CVZA od roku 2016 do 2019 miała zastosowanie w modelu Audi Q7. Jest pierwszą na świecie jednostką sześciocylindrową u układzie hybrydowym. Bazą wspólnego napędu jest sprawdzona jednostka wysokoprężna z wtryskiem bezpośrednim Common Rail 3.0 V6 TDI o mocy wyjściowej 258KM z maks. momentem 600Nm,współpracujący z silnikiem elektrycznym który generował moc 128KM i 350Nm co wspólnie dało 373KM i 700Nm .Ponieważ jest to Hybryda typu Plug-in użytkownik ma możliwość naładowania baterii przez gniazdo 230V w czasie 8 godzin lub z gniazda przemysłowego w niespełna 2,5 godzin !!!
Trzeba również pamiętać że tego typu rozwiązanie ma również swoje minusy,mianowicie hybryda typy plug-in znacznie ogranicza odzyskiwanie mocy podczas hamowania jak to ma miejsce w klasycznych hybrydach.Przez takie rozwiązanie użytkownik podczas jazdy np.miejskiej nie jest wstanie naładować baterii do pełna jedynie częściowo.Tak więc jazda na przysłowiowym gazie może skończyć się szybkim rozładowaniem baterii !!! Producent deklaruje pokonanie odcinka ponad 50 km na samym silniku elektrycznym co jest bardzo dobrym osiągnięciem biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z autem ważącym prawie 2.5 tony.
Oczywiście wszystko jest uzależnione od stylu jazdy oraz warunków użytkowania,pomijając te spostrzeżenia jest to dobry wynik.Co do kwestii spalania jest ona dyskusyjna,jak w przypadku zasięgu również jest uwarunkowana techniką jazdy oraz warunkami, producent podaje 1.9l/100km jednak użytkownicy wskazują wartość w granicach 4l/100km.Jest to bardzo dobry wynik jak na gabaryty i masę auta oraz pojemność silnika.Co ważne jazda na samym silniku elektrycznym nie sprawia użytkownikowi większych problemów auto rozpędza się do prędkości 130km/h co daje możliwość bezproblemowego poruszania się na trasie (ograniczenia autostradowe 130km !!!).
W połączeniu z silnikiem diesla może pochwalić się świetnymi osiągami, bardzo dobrą dynamiką oraz elastycznością za którą odpowiada rewelacyjnie zestrojona 8 biegowa automatyczna skrzynia Tiptronic.Napęd został wyposażony w akumlatory litowo-jonowe składający się ze 168 ogniw chłodzonych cieczą o pojemności 17.3Kwh, wspólnie z silnikiem wysokoprężnym daje możliwość przejechania ponad 1400 km !!!
Typ silnika: Diesel
Pojemność silnika: 2967 cm3
Zakres mocy: 258 KM
Moment obrotowy: 600 Nm
Pojemność baterii: 17.3 kWh
Zasięg silnika EV: 56 km
Moc silnika EV: 128 KM
Moment obrotowy EV: 350 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 18-19 kWh/100km
Moc układu: 373 KM
Moment obr. układu: 700 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: Common Rail
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |