Silnik Nissan 1.5 12V VC-T e-Power Hybrid wszedł do produkcji w roku 2022 i zasila model Nissan Qashqai oraz X-Trail. To nowatorska konstrukcja koncernu Nissan o nazwie e-Power składająca się z silnika spalinowego o mocy 158KM oraz silnika elektrycznego produkującego moc 190 lub 204KM. W przeciwieństwie do klasycznych hybryd za napęd kół odpowiada wyłącznie silnik elektryczny, natomiast jednostka spalinowa służy do napędu elektryka oraz ładowania akumlatora.
W ten sposób silnik elektryczny zasilany jest na bieżąco lub z baterii litowo-jonowej o pojemności 1.97kWh.Działanie tego systemu jest podobne jak w przypadku aut elektrycznych i znacząco wpływa na zmniejszenie emisji spalin oraz spalania.Jak w przypadku klasycznych hybryd silnik elektryczny jest ładowany podczas hamowania kiedy energia jest odzyskiwana oraz w trakcie jazdy .Ta nowatorska technologia e-Power miała za zadanie podwyższyć parametry silnika oraz zminimalizować koszty użytkowania.
Potencjalny użytkownik będzie miał odczucie jakby jechał autem elektrycznym a jest to możliwe przy pełnym naładowaniu baterii.System EV przy odpowiednich parametrach włączy się samoczynnie lub można go fizycznie uruchomić przyciskiem.Całość zespołu jest idealnie zestrojona a biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z trzema cylindrami jest to kompletnie nieodczuwalne.We wnętrzu auta jest cicho podczas ruszania czy szybkich prędkościach.Silnik jest dynamiczny bardzo elastyczny i reaguje na pedał gazu natychmiastowo.Średnie spalanie odbiega od tego co deklaruje producent ale jest bardzo satysfakcjonujące, biorąc pod uwagę że jest to auto typu SUV średnio wychodzi ponad 6L. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na uzyskanie rygorystycznych norm spalin Euro6dFull .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1498 cm3
Zakres mocy: 158 KM
Moment obrotowy: 250 Nm
Pojemność baterii: 1.73 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 190-204 KM
Moment obrotowy EV: 330 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 190-204 KM
Moment obr. układu: 330 Nm
Rodzaj układu: 3-cylindrowy
Ilość zaworów: 12
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |