Nowość

Hybryda BMW 3.0 R6 24V Plug-in Hybrid Power 489-571KM B58B30S

30
Hybryda BMW 3.0 R6 24V Plug-in Hybrid Power 489-571KM B58B30S

Napędy hybrydowe BMW są stosowane w samochodach marki

  • BMW

Hybryda BMW 3.0 R6 24V Plug-in Hybrid Power 489-571KM B58B30S weszła do produkcji w 2023 roku i ma zastosowanie w samochodach BMW Serii 5, Serii 7 oraz X5 i XM. Bazą jest silnik 3.0 R4 16V Twin Power o mocy 313-380KM do którego dołączono silnik elektryczny eDrive o mocy 197KM co łącznie daje moc systemową 489-571KM. Układ hybrydowy został wyposażony w akumulator o pojemności 22-29kWh w którym jest magazynowy prąd. Połączenie tych silników umożliwia wykorzystanie kilku opcji napędu z różnymi wariantami. Można wybrać jeden z trzech trybów: AUTO eDRIVE – automatyczny, MAX eDRIVE tylko elektryczny oraz SAVE BATTERY, który utrzymuje ładowanie akumulatorów o pojemności 12kWh na stałym poziomie.



Są to inteligentne systemy, które umożliwiają najlepszy wybór napędu do ekonomicznej jazdy. Hybryda typu plug-in pozwala na dodatkowo naładować akumulatorów bezpośrednio z gniazda elektrycznego. Ładowanie z gniazda miejskiego trwa około 2.5 godziny, natomiast z domowego wydłuża się o jedną godzinę. Akumulator wysokonapięciowy jest umieszczony pod tylnymi siedzeniami. Silnik został wyposażony w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, która przekazuje napęd na przednie koła. Podstawą jest jednak inteligentny system zarządzania energią eDrive, który poprzez nawigację i dobór odpowiedniego napędu do danej sytuacji. Na podstawie danych nawigacyjnych system jest wstanie określić z odpowiednim wyprzedzeniem jaki napęd będzie odpowiedni do pokonania trasy.



Jeżeli silnik pracuje na wyższych obrotach system wykorzystuje to do ładowania energii za pośrednictwem generatora prądu, lub odwrotnie wtedy kiedy jest potrzeba wspomaga układ spalinowy. Również podczas hamowania jest odzyskiwana moc do generatora. Na samym silniku elektrycznym możemy pokonać dystans od 49-57km z maksymalnie prędkością  do 140km/h. Silnik został seryjnie wyposażony w Filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop i spełnia normy spalin Euro6d.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 2998 cm3

Zakres mocy: 313-380 KM

Moment obrotowy: 450-520 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 22-29 kWh

Zasięg silnika EV: 78-110 km

Moc silnika EV: 197 KM

Moment obrotowy EV: 280 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 21-27 kWh/100km

Moc układu: 489-571 KM

Moment obr. układu: 700-800 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 6-cylindrowy

Ilość zaworów: 24

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • świetne osiągi

Wady

  • wysokie koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami