Silnik Fiat 1.3 16V T4 4xe Plug-in-Hybrid o mocy układu 240KM wszedł do produkcji w listopadzie 2022 roku i ma zastosowanie w samochodach Jeep Compass II i Renegade. Bazą układu hybrydowego jest znany silnik benzynowy 1.3 MultiAir o mocy 180KM produkowany w Bielsku-Białej, sprzężony z silnikiem elektrycznym o mocy 60KM co w rezultacie dało moc systemową 240KM. Praca dwóch napędów została rozdzielona, za przednią oś odpowiada silnik spalinowy natomiast za tylną oś silnik elektryczny tak jak ma to miejsce w układzie e-Q4 w Alfa Romeo Tonale.
Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu akumulatora zasięg auta sięga 52km. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonową o pojemności 11,4kWh. Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4Kw wyniesie około 2.5 godziny. Poza tym układ posiada kilka trybów ładowania oraz utrzymania zgromadzonej energii.
Podczas hamowania energia jest odzyskiwana i magazynowana w akumulatorze. W odpowiednich warunkach również podczas pracy silnika spalinowego utrzymywany jest stan ładowania baterii. Auto z tym układem emituje CO2 na poziomie 26g/km przy zużyciu paliwa 1.2l/100km w cyklu mieszanym. Bez wątpienia jest to godny uwagi silnik hybrydowy, który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1332 cm3
Zakres mocy: 180 KM
Moment obrotowy: 270 Nm
Pojemność baterii: 11.4 kWh
Zasięg silnika EV: 41-52 km
Moc silnika EV: 60 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 16.7 kWh/100km
Moc układu: 240 KM
Moment obr. układu: 380 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |