Hybryda Fiat 1.3 16V GSE 4xe Plug-in Hybrid 240KM T4

7
Hybryda Fiat 1.3 16V GSE 4xe Plug-in Hybrid 240KM T4

Napędy hybrydowe Fiat / Chrysler są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Chrysler
  • Ferrari
  • Jeep

Silnik Fiat 1.3 16V T4 4xe Plug-in-Hybrid o mocy układu 240KM wszedł do produkcji w listopadzie 2022 roku i ma zastosowanie w samochodach Jeep Compass II i Renegade. Bazą układu hybrydowego jest znany silnik benzynowy 1.3 MultiAir o mocy 180KM produkowany w Bielsku-Białej, sprzężony z silnikiem elektrycznym  o mocy 60KM co w rezultacie dało moc systemową 240KM. Praca dwóch napędów została rozdzielona, za przednią oś odpowiada silnik spalinowy natomiast za tylną oś silnik elektryczny tak jak ma to miejsce w układzie e-Q4 w Alfa Romeo Tonale.


Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu akumulatora zasięg auta sięga 52km. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonową o pojemności 11,4kWh. Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4Kw wyniesie około 2.5 godziny. Poza tym układ posiada kilka trybów ładowania oraz utrzymania zgromadzonej energii.


Podczas hamowania energia jest odzyskiwana i magazynowana w akumulatorze. W odpowiednich warunkach również podczas pracy silnika spalinowego utrzymywany jest stan ładowania baterii. Auto z tym układem emituje CO2 na poziomie 26g/km przy zużyciu paliwa 1.2l/100km w cyklu mieszanym. Bez wątpienia jest to godny uwagi silnik hybrydowy, który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1332 cm3

Zakres mocy: 180 KM

Moment obrotowy: 270 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 11.4 kWh

Zasięg silnika EV: 41-52 km

Moc silnika EV: 60 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 16.7 kWh/100km

Moc układu: 240 KM

Moment obr. układu: 380 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 0W-20 FIAT 9.55535-DM1, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami