Hybryda Fiat 1.3 16V GSE 4xe Plug-in Hybrid 280KM eQ4

93
Hybryda Fiat 1.3 16V GSE 4xe Plug-in Hybrid 280KM eQ4

Napędy hybrydowe Fiat / Chrysler są stosowane w samochodach marki

  • Alfa Romeo
  • Chrysler
  • Ferrari
  • Jeep

Silnik Fiat 1.3 16V T4 4xe Plug-in-Hybrid eQ4 o mocy układu 280KM wszedł do produkcji w listopadzie 2022 roku i ma zastosowanie w samochodach Alfa Romeo Tonale. Bazą układu hybrydowego jest znany silnik benzynowy 1.3 MultiAir o mocy 180KM produkowany w Bielsku-Białej, sprzężony z silnikiem elektrycznym  o mocy 122KM co w rezultacie dało moc systemową 280KM. Praca dwóch napędów została rozdzielona, za przednią oś odpowiada silnik spalinowy natomiast za tylną oś silnik elektryczny w układzie e-Q4.


Z racji tego że jest to hybryda typu Plug-in można ją naładować z klasycznego gniazdka oraz przy pomocy silnika spalinowego. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym naładowaniu akumulatora zasięg auta sięga 69km. Jest to możliwe ze względu na pojemną baterię litowo-jonową o pojemności 15,5kWh. Pełne naładowanie baterii z gniazdka przy użyciu klasycznej ładowarki 7,4Kw wyniesie około 2.5 godziny. Poza tym układ posiada kilka trybów ładowania oraz utrzymania zgromadzonej energii.


Podczas hamowania energia jest odzyskiwana i magazynowana w akumulatorze. W odpowiednich warunkach również podczas pracy silnika spalinowego utrzymywany jest stan ładowania baterii. Auto z tym układem emituje CO2 na poziomie 26g/km przy zużyciu paliwa 1.2l/100km w cyklu mieszanym. Bez wątpienia jest to godny uwagi silnik hybrydowy, który sprawdza się zarówno w jeździe miejskiej jaki również w trasie.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1332 cm3

Zakres mocy: 180 KM

Moment obrotowy: 270 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 15.5 kWh

Zasięg silnika EV: 60-69 km

Moc silnika EV: 122 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)

Zużycie energii: 19 kWh/100km

Moc układu: 280 KM

Moment obr. układu: 380 Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Turbosprężarka

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • bardzo dobre osiągi
  • bardzo dobra dynamika
  • świetna elastyczność
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.7 L, typ oleju: 0W-20 FIAT 9.55535-DM1, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 1) (10.0)
Trwałość 10.0/10
Utrzymanie 10.0/10
Dynamika 10.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 1 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

01.10.2024 A.R Tonale
(10.0)
Opinia: Świetny napęd miałem przyjemność jazdy tym modelem we Włoszech.Dynamika moc i przyspieszenie na świetnym poziomie .Aż dziw bierze że tak niewielka pojemność daje tyle frajdy z jazdy.
  • 10.0/10
  • 10.0/10
  • 10.0/10
Zalety: dynamika,przyspieszenie,kultura pracy
Wady: ?
  • Silnik: 1.3
  • Rocznik: 2023
  • Przebieg: 14.000
  • Spalanie: 5.0 l/100km
Polecam