Hybryda Honda 1.3i-DSI 8V IMA Hybrid o mocy układu 95 lub 116KM miała zastosowanie w samochodach Honda Civic Sedan w latach 2006-2011. Jednostka benzynowa została połączona z silnikiem elektrycznym o mocy 20KM przy 1500 obr/min. Wspólny napęd współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT. Rozwiązanie jakie tutaj znajdziemy znane jest z modelu Honda Insight, jest proste i sprawdzone. To system IMA- Integrated Motor Assist, który odpowiada za współpracę obu napędów i ładowanie baterii niklowo-metalowo-wodorkowych.
Klasyczna jednostka benzynowa jest głównym źródłem napędu natomiast silnik elektryczny wspomaga go. Współpraca tych silników znacząco różni się od klasycznej Hybrydy, ponieważ w tym układzie napędy pracują równolegle a to oznacza, że silnik elektryczny nie może pracować osobno. Natomiast praca napędu elektrycznego polega na wspomaganiu jednostki benzynowej podczas ruszania oraz pracy na niższych obrotach. Gdy auto się zatrzymuje silnik spalinowy gaśnie a do pracy włącza się napęd elektryczny, najczęściej w ruchu miejskim na światłach. To pozwala na znaczne zmniejszenie poziomu spalania co przekłada się na wymierne korzyści.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1339 cm3
Zakres mocy: 95-116 KM
Moment obrotowy: 123 Nm
Pojemność baterii: 0.86 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 20 KM
Moment obrotowy EV: 103 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 95-116 KM
Moment obr. układu: 123 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |