Hybryda Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid 215KM LFB1

31
Hybryda Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid 215KM LFB1

Napędy hybrydowe Honda są stosowane w samochodach marki

  • Honda

Napęd hybrydowy Honda 2.0 16V i-MMD e:HEV Hybrid 215KM LFC1 wszedł do produkcji w 2020 roku i ma zastosowanie w modelu  CR-V piątej generacji. Bazą napędu hybrydowego jest znana jednostka benzynowa 2.0 i-VTEC w której przeprowadzono szereg modyfikacji. Silnik  z wtryskiem bezpośrednim wyposażony w zmienne fazy rozrządu i-VTEC pracujący w cyklu Atkinsona. Cały zespół hybrydowy składa się z silnika spalinowego oraz dwóch elektrycznych co łącznie daje moc systemową 215KM. Wspomniany układ hybrydowy może pracować w trzech trybach: benzynowym, elektrycznym oraz hybrydowym.



W trybie elektrycznym EV – electric vehicle  włączanym z przycisku można pokonać nie więcej niż 2km. Każde ruszanie pojazdu  oraz powolne tocznie odbywa się w trybie elektrycznym. Natomiast w trybie hybrydowym silnik benzynowy pracuje jako generator prądu, który dostarcza prąd do silników elektrycznych, te automatycznie włączają się do pracy kiedy jest na to zapotrzebowanie. Nadmiar nagromadzonej energii jest magazynowany w baterii litowo-jonowej, która jest umieszczona pod tylnymi siedzeniami. Układ zespolony jest z automatyczną bezstopniową skrzynią e-CVT, która przekazuje napęd na przedzie koła.



Trzeba nadmienić że jednostka posiada sprzęgło blokujące, które jest automatycznie rozłączane co pozwała na przeniesienie mocy na przednie koła. Natomiast podczas jazdy w trasie sprzęgło się załącza i auto pracuje tylko na silniku benzynowym. Te wszystkie założenia mają za zadanie obniżenie spalania oraz emisji spalin która w tym przypadku spełnia normy Euro 6d. Ponadto silnik został wyposażony w system start&stop oraz filtr cząstek stałych GPF. Kierowcy będą mile zaskoczeni  spalaniem, które w przypadku Hondy CR-V w mieści wynosi ok. 6l/100km. Biorąc pod uwagę że mamy do czynienia z dosyć ciężkim autem jest to wynik zadowalający.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1993 cm3

Zakres mocy: 145 KM

Moment obrotowy: 175 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: - kWh

Zasięg silnika EV: 2 km

Moc silnika EV: 184 KM

Moment obrotowy EV: 315 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 215 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: bezpośredni

Zalety

  • wysoka kultura pracy
  • bardzo dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • koszty serwisu

Informacje serwisowe

  • Rozrząd: Łańcuch
  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 0W-20, 0W-30, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami