Hybryda Mercedes 1.3 R4 16V EQ Power PHEV 218KM M282.81wszedł do produkcji w roku 2022 i był montowany w samochodach Mercedes Klasy A, B, CLA i GLA. Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki benzynowej 1.3 16V Turbo 163KM którą została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 109KM co łącznie dało moc systemowa 218KM.
Silnik został wyposażony 8-biegową automatyczna skrzynia biegów G-DCT, która przekazuje napęd na przednie koła.Układ o nazwie EQPower to hybryda typu Plug-in Hybrid czyli możliwość ładowania z gniazdka. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym załadowaniu akumulatora auto w trybie EV pokona dystans 70-81km z prędkością nie większą niż 140km/h. Czas ładowania baterii z gniazdka 230V wynosi około 6 godzin natomiast z ładowarki Wallbox około 2 godzin.
Układ współpracuje z najnowszymi wtryskiwaczami 6-otworowymi o ciśnieniu 2500 bar – to bardzo nowatorskie rozwiązanie biorąc pod uwagę że jest to silnik benzynowy. Jak przystało na dzisiejsze trendy jednostka posiada turbosprężarkę z elektronicznie sterowanym zaworem co pozwala na szybka reakcję po dodaniu gazu. Jednostka seryjnie wyposażona została w filtr cząstek stałych GPF oraz system start&stop, co pozwoliło na spełnienie rygorystycznych norm spalin Euro6d .
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1332 cm3
Zakres mocy: 163 KM
Moment obrotowy: 270 Nm
Pojemność baterii: 15.6 kWh
Zasięg silnika EV: 70-81 km
Moc silnika EV: 109 KM
Moment obrotowy EV: 300 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 15-17 kWh/100km
Moc układu: 218 KM
Moment obr. układu: 450 Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |