Hybryda Mercedes 3.0 R6 24V EQ Power PHEV 408/510KM M256.93 wszedł do produkcji w roku 2023 i zasilał model marki Mercedes-Benz Klasa S. Układ hybrydowy powstał na bazie jednostki wysokoprężnej 3.0 R6 16V 299/5367KM, którą została zespolona z silnikiem elektrycznym o mocy 150KM co łącznie dało moc systemowa 408/510KM. Silnik został wyposażony w 9-biegową automatyczną skrzynię biegów G-Tronic, która przekazuje napęd na tylne koła.
W zestawie znajdują się akumulatory litowo-jonowe o pojemności aż 28,6 kWh umieszczone wewnątrz bagażnika.Układ o nazwie EQPower to hybryda typu Plug-in Hybrid czyli możliwość ładowania z gniazdka. W tym przypadku producent deklaruje, że na pełnym załadowaniu akumulatora auto w trybie EV pokona dystans 91-115km. Silnik seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i spełnia normy spalin Euro6e.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 2999 cm3
Zakres mocy: 299-367 KM
Moment obrotowy: 450-500 Nm
Pojemność baterii: 28.6 kWh
Zasięg silnika EV: 91-115 km
Moc silnika EV: 150 KM
Moment obrotowy EV: 440 Nm
Typ hybrydy: PHEV (Plug-in)
Zużycie energii: 22-25 kWh/100km
Moc układu: 408/510 KM
Moment obr. układu: 650-750 Nm
Rodzaj układu: 6-cylindrowy
Ilość zaworów: 24
Typ wtrysku: bezpośredni
Turbosprężarka
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |