Nowość

Hybryda MG Motor 1.5 16V Full Hybrid+ 194/197KM 15FHC

110
Hybryda MG Motor 1.5 16V Full Hybrid+ 194/197KM 15FHC

Napędy hybrydowe MG Motor są stosowane w samochodach marki

  • MG Motor

Hybryda MG Motor 1.5 16V Full Hybrid+ 194/197KM 15FHC wszedł do produkcji w roku 2024 i zasila modele segmentu B/SUV MG3 oraz ZS II. Jest to pierwsza nowoczesna hybryda z technologią Hybrid+ koncernu MG, która zadebiutowała  w nowym modelu MG3. Bazą układu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 1.5 16V VTi-Tech z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w system zmiennych faz rozrządu VVT. Cały układ składa się z silnika spalinowego 1.5 16V 102KM zespolonego z silnikiem elektrycznym o mocy 136KM umieszczonym pod podłogą tylnych siedzeń, co łącznie dało moc systemową 194/197KM .


Cały układ zespolony jest z 3-biegową automatyczną  skrzynią  która przekazuje napęd na przedzie koła. Technologia Hybrid + składa się w całości z silnika spalinowego +elektrycznego, automatycznej skrzyni biegów, generatora prądu oraz pojemnej baterii litowo-jonowej 1.83 kWh. Układ hybrydowy może pracować w kilku trybach EV czyli pełnym elektryku, silniku spalinowym, połączeniu dwóch silników oraz kilku trybach ładowania i wspomagania. Praca w trybie EV odbywa się podczas przyspieszania kiedy to  silnik spalinowy wspomaga pracę elektryka oraz gdy pojazd porusza się do 10km/h a dopiero przy wyższych prędkościach zastępuje go silnik spalinowy.


Wszelkie podjazdy manewry oraz jazdy na krótkich odcinkach odbywają się na elektryku do momentu jego możliwości ładowania. Pozwala na to między innymi Generator który jest bezpośrednio podłączony do silnika spalinowego i zasila silnik elektryczny. Ładowanie akumulatora poprzez generator odbywa się podczas jazdy na silniku spalinowym. Za wszystko odpowiada elektronika która steruje całym układem i dostosowuje go do danych możliwości. Wszystkie te zabiegi pozwoliły obniżyć znacząco spalanie oraz emisję Co2.Dodatkowo układ został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i uzyskał normy spalin Euro6e.

Silnik spalinowy

Typ silnika: benzynowy

Pojemność silnika: 1498 cm3

Zakres mocy: 102 KM

Moment obrotowy: 128 Nm

Silnik elektryczny

Pojemność baterii: 1.83 kWh

Zasięg silnika EV: - km

Moc silnika EV: 136 KM

Moment obrotowy EV: 250 Nm

Napęd hybrydowy

Typ hybrydy: FHEV (pełna)

Zużycie energii: - kWh/100km

Moc układu: 194-197 KM

Moment obr. układu: - Nm

Specyfikacja

Rodzaj układu: 4-cylindrowy

Ilość zaworów: 16

Typ wtrysku: wielopunktowy

Zalety

  • nowoczesna konstrukcja
  • wysoka kultura pracy
  • dobra dynamika
  • niski poziom spalania

Wady

  • ?

Informacje serwisowe

  • Ilość oleju silnikowego: 4.1 L, typ oleju: 0W-20 ACEA C5, wymiana po 20.000 km lub 1 rok
  • Przegląd serwisowy co 1 rok
  • Silnik posiada filtr cząstek stałych
Dane na tej stronie są zbiorem informacji z materiałów prasowych oraz warsztatów i stanowią jedynie wartość informacyjną

Średnia ocena użytkowników

Średnia (głosów: 0) (0.0)
Trwałość 0.0/10
Utrzymanie 0.0/10
Dynamika 0.0/10
Głosy według opinii użytkowników: 0 0

Najbardziej awaryjna część

0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
Suma głosów: 0

Opinie użytkowników

Nie dodano tutaj jeszcze żadnej opinii, bądż pierwszy i podziel się z nami swoimi spostrzeżeniami

Wybierz silnik i dodaj opinię