Hybryda MG Motor 1.5 16V Full Hybrid+ 194/197KM 15FHC wszedł do produkcji w roku 2024 i zasila modele segmentu B/SUV MG3 oraz ZS II. Jest to pierwsza nowoczesna hybryda z technologią Hybrid+ koncernu MG, która zadebiutowała w nowym modelu MG3. Bazą układu hybrydowego jest jednostka wolnossąca 1.5 16V VTi-Tech z wtryskiem wielopunktowym wyposażona w system zmiennych faz rozrządu VVT. Cały układ składa się z silnika spalinowego 1.5 16V 102KM zespolonego z silnikiem elektrycznym o mocy 136KM umieszczonym pod podłogą tylnych siedzeń, co łącznie dało moc systemową 194/197KM .
Cały układ zespolony jest z 3-biegową automatyczną skrzynią która przekazuje napęd na przedzie koła. Technologia Hybrid + składa się w całości z silnika spalinowego +elektrycznego, automatycznej skrzyni biegów, generatora prądu oraz pojemnej baterii litowo-jonowej 1.83 kWh. Układ hybrydowy może pracować w kilku trybach EV czyli pełnym elektryku, silniku spalinowym, połączeniu dwóch silników oraz kilku trybach ładowania i wspomagania. Praca w trybie EV odbywa się podczas przyspieszania kiedy to silnik spalinowy wspomaga pracę elektryka oraz gdy pojazd porusza się do 10km/h a dopiero przy wyższych prędkościach zastępuje go silnik spalinowy.
Wszelkie podjazdy manewry oraz jazdy na krótkich odcinkach odbywają się na elektryku do momentu jego możliwości ładowania. Pozwala na to między innymi Generator który jest bezpośrednio podłączony do silnika spalinowego i zasila silnik elektryczny. Ładowanie akumulatora poprzez generator odbywa się podczas jazdy na silniku spalinowym. Za wszystko odpowiada elektronika która steruje całym układem i dostosowuje go do danych możliwości. Wszystkie te zabiegi pozwoliły obniżyć znacząco spalanie oraz emisję Co2.Dodatkowo układ został seryjnie wyposażony w system Start&Stop oraz filtr cząstek stałych GPF i uzyskał normy spalin Euro6e.
Typ silnika: benzynowy
Pojemność silnika: 1498 cm3
Zakres mocy: 102 KM
Moment obrotowy: 128 Nm
Pojemność baterii: 1.83 kWh
Zasięg silnika EV: - km
Moc silnika EV: 136 KM
Moment obrotowy EV: 250 Nm
Typ hybrydy: FHEV (pełna)
Zużycie energii: - kWh/100km
Moc układu: 194-197 KM
Moment obr. układu: - Nm
Rodzaj układu: 4-cylindrowy
Ilość zaworów: 16
Typ wtrysku: wielopunktowy
Średnia (głosów: 0) | (0.0) |
Trwałość | 0.0/10 |
Utrzymanie | 0.0/10 |
Dynamika | 0.0/10 |